5. června 2017 Novinka - Train Sim World

TSW 1.4 bright future update

Venku je takové malé první DLC, které obsahuje i několik oprav do samotné hry. Toto DLC přináší do hry ještě další grafické varianty lokomotiv (starší ročníky 1990). Na větších opravách se zatím stále pracuje. Je bohužel škoda, že s každou novou opravou se pokazí několik dalších věcí, které před tím byly bez problémů. První větší DLC by mělo přijít v září tohoto roku a já jen doufám, že do té doby bude vyřešena většina potíží, které hra má.

Diskuse k článku [0 komentářů]

26. května 2017 Novinka - Train Sim World

TSW - aktualizace a XBOX verze

Na začátku května vypustili autoři beta update 4 s tím, že pokud bude v pohodě tak jej nasadí do ostrého provozu. Místo ostrého provozu ovšem vznikl update 4.5 a opět je to beta. Je k dispozici od poloviny měsíce s tím, že měl být dávno nasazen do ostrého provozu. Zatím to vypadá, že ani update 4.5 není na správné cestě a tak můžeme očekávat brzo update 5 (beta nebo final). Současná situace je taková, že každý update, který autoři vydají, hru ještě více rozbije. Tady můžu být rád, že jsem si udělal zálohu první verze, která alespoň fungovala i když pro fungování kamer je potřeba anglické nastavení. Teď už jen věřit autorům, že se jim hru podaří opravit do plně funkčního produktu. Zatím na mě hra působí jako Early Access produkt, který se tváří jako finální verze.
Stejně tak je netrpělivě očekávaná i XBOX verze. Ta není pravděpodobně venku právě z důvodů, že hra není plně funkční. Co se optimalizace pro XBOX ONE týče, zde jim stačí hru zamknout na 30FPS a nemusí nic řešit. Hráči na PC se s omezením 30FPS nespokojí. Původní datum vydání XBOX verze bylo plánováno na stejný den jako PC verze. Teď bych i věřil tomu, že XBOX verze bude k dispozici až v roce 2018. Autoři při každém dotazu na XBOX verzi odpovídají už od února stejnou větou: info přineseme již brzy (během několika týdnů).

Diskuse k článku [2 komentářů]

10. května 2017 Novinka - Train Sim World

TSW - editor

Podle poslednich informací se nedočkáme editoru pro Train Sim World s prvním DLC (tedy v září tohoto roku), ale až před koncem tohoto roku. A to samozřejmě jen v případě, že vše půjde podle plánu a bude vše plně funkční. Vzhledem k tomu, že už víme jak dopadlo spuštění TSW, tak bych věřil, že editor bude k dispozici až příští rok. Během toho čekání by měl fungovat už multiplayer, takže většina hráčů už bude hrát 2 tratě pěkně ve spolupráci s hráčema z celého světa. Jsem zvědav jak se s tímhle autoři poperou. Třeba v Run8 je multiplayer opravdu zábavný.

Diskuse k článku [1 komentářů]

6. května 2017 Novinka - Train Sim World

TSW - update 4 beta

Témeř po měsíci ticha je k dispozici nový beta update, který mění jednak build hry a druhak opravuje další řadu chyb. Velikost downloadu je cca 400 MB a dostat se k němu můžete přes Steam - TSW - pravé tl. myš., vlastonsti a tam najdete záložku BETAS. Zde si potom zvolíte u4tb a beta se začne stahovat. Tento update slouží hlavně pro testování a pokud vše půjde jak má, potom by měl být během následujícího týdne k dispozici i jako finální. Autoři samozřejmě dále pracují na rozšíření hry a při dotazu ohledně multiplayeru se vyjadřovali stylem: multiplayer né jen že někdy bude, ale on přichází... Konkrétná datum zprovoznění multiplayeru není zatím známo (předpokládám že vyjde s prvním DLC), ale je jasné, že díky multiplayeru se doba hraní rozhodně prodlouží. Autoři vše již brzy oznámí a to včetně XBOX ONE verze.

Diskuse k článku [3 komentářů]

13. dubna 2017 Novinka - Train Sim World

TSW - update 3

Autoři dnes oficiálně vypustili již třetí update pro Train Sim World. Zaměřili se zejména na vylepšení optimalizace. Takže SimuGraph využívá všechny jádra, které procesor má. Dále byla opět vylepšena podpora klávesnic (nemám možnost zatím vyzkoušet zda je česká skutečně v pořádku). Opravili i load - save potíže, přidali nějaké chybějící zvuky, apod... Na Steam foru už si nový update někteří pochvalují, že jim to skutečně vylepšilo FPS. Osobně to na mé stestavě zjistím až večer. Update se instaluje ze Steamu automaticky. Pokud jste se účastnili beta updatů, potom jste byli automaticky přesunuti do klasické verze.

Diskuse k článku [3 komentářů]

1. dubna 2017 Novinka - Train Sim World

TSW - spousta balastu v souborech

Před 14ti dny se na svět dostala teoreticky finální verze Train Sim World. Simulátor, který posunul vlakové simulátory zase o kousek dál. Nebudu se vyjadřovat k nedodělané optimalizaci i když nás autoři ujišťovali, že na tom zamakali a hra využívá prostředky jinak než v betě. Při porovnání souborů z tratě bety a plné verze jsem si všiml rozdílných velikostí souborů. Zde došlo k oné optimalizaci, protože spousta souborů je téměř o 50% menších než v betě. Další zajímavostí je i fakt, že finální verze obsahuje soubory, které jsou určeny pro betu a ve finální verzi se nenačítají (takže bordel autorů). Nejvíce balastu je možné najít u jízdních řádů, kde je několik jízdních řádů z bety, potom něco z ledna 2017, pár testovacích jako MattsTest, mptest, BEN_TEST_250117, SandPatchDemo (tenhle je z bety), SandPatchDemo2 (tohle může být klidně finální verze jízdních řádů, která v service režimu nefunguje korektně), SandPatchTimetableJan2017, TEST a TestRunMP. Nevím co si mám představit pod MP, že by test multiplayeru ? Stejně tak se dá najít spousta balastu i mezi scénáři, kde je taktéž možné najít MattTest či TestScenarios. Tyhle scénáře se ve hře nezobrazují, protože nemají komplet soubory. Takových souborů je ve hře samozřejmě více. Ve finále to vypadá tak, že autoři zkompilovali hru s veškerým balastem, který jejich složka unreal enginu obsahovala.

Diskuse k článku [2 komentářů]

1. dubna 2017 Novinka - Train Sim World

TSW - update 3 beta

Taková várka updatů od Dovetail Games se jen tak nevidí. Autoři zřejmě ani nespí a makají na opravách ve dne i v noci. Je v podstatě 14 dní od vydání a zatím tu byl update každý týden. I třetí update opravuje nějaké potíže s nahráváním uložených pozic, opravuje podporu více jádrových procesorů a opravuje samozřejmě ještě pár dalších věcí. Vzhledem k tomu, že se jedná o betu je nutné ve vlastnostech hry na steamu v záložce BETA zvolit tu s číslicí 3. Pokud se vše zadaří jak má, potom by měla být finální verze této aktualizace venku již na začátku nového týdne. Jen se tak sám sebe ptám, co dělali autoři od ledna, kdy jim BETA skončila. Potíže s multicore procesory měla už jejich BETA a dostali na to určitě nemálo reportů. Na druhou stranu je od nich hezké, že se snaží sjednat nápravu co nejrychleji.

Diskuse k článku [4 komentářů]

29. března 2017 Novinka - Train Sim World

TSW - update 2

Venku je po týdenním testování update 2 pro hru Train Sim World. Autoři se údajně zaměřili na optimalizaci pro lepší fungování. Názory v diskusích na tento update jsou rozdílné, někteří nepozorují žádný rozdíl ve FPS, jiní říkají, že je tam rozdíl k lepšímu o 20 FPS apod... Dále byla opravena podpora klávesnic s jinou znakovou sadou. Opraveno bylo i nahrávání uložených her, nějaké detaily v lokomotivách a zvuk. Kompletní seznam změn najdete na Steam foru ke hře. Patch má 2,9 GB, ale k downloadu Vás čeká něco kolem 600 - 800 MB.

Diskuse k článku [0 komentářů]

21. března 2017 Novinka - Train Sim World

TSW - update 1

Den po vydání TSW autoři vypustili do světa první update, který konečně bere v potaz, že existují i jiné klávesnice než US. Právě US konfigurace měla za následek, že kamery nefungovaly při zachování české klávesnice před spuštěním simulátoru. Zároveň odstraňuje problém s VR spouštěním. Update je zatím testovací a získat jej můžete pokud na Steamu ve vlastnostech hry přepnete na získávání beta updatů. U této možnosti není vyžadováno žádné heslo. Update neřeší problém s optimalizací hry, to bude běh na delší trať. Pokud nechcete stahovat testovací updaty, potom si raději počkejte na oficiální update.

Diskuse k článku [1 komentářů]

17. března 2017 Novinka - Train Sim World

TSW - První dojmy

TSW je konečně venku a je na čase se podělit o první dojmy. Download hry zabral 3 GB, po celkové instalaci hra zabere 8 GB - tedy ještě o pár desítek či stovek MB méně než BETA. Jde vidět, že toho bylo dost optimalizováno.
Při prvním spuštění se ocitnete hned u tratě a čeká Vás tutoriál, který nejde přeskočit. Doporučuji Vám před spuštěním hry nastavit klávesnici na anglickou, protože součástí tutoriálu jsou i kamery na klávesách +ěš (123) a ty samozřejmě při české klávesnici nefungují. Ve výsledku budete muset tutorial opakovat, pokud si tu klávesnici nenastavíte hned (klávesy nejdou ve hře nastavit!)
Další věc, která zamrzí ze startu je nastavení hry. Rozlišení je nastaveno na 640x480 ? a celkově je hra prezentována v režimu okno + celá obrazovka - stejné to bylo opět i v beta verzi.
Ale pojďme k věci, protože při nastavení všeho na Ultra včetne FHD rozlišení jede hra nádherně (moje konfigurace i7 4Ghz, 16GB RAM, 6GB GTX 1070). Je tam rozdíl minimálně o 20 FPS než v betě.
A teď už k samotné akci ve hře. Nechtěl jsem ztrácet čas nad tutoriály a vrhl jsem se rovnou na první scénáře. První scénář Vám zabere takových 40 minut, se soupravou se musíte dostat k odstaveným připraveným vagónům někde na trati. Druhý scénář je podobný tomu v betě, kdy na yardu máte 3 lokomotivy, které musíte někam dopravit (připojit k soupravě, odpojit a natankovat či nastartovat kompletně loko, odbrzdit a přes točnu ji připojit k další soupravě. Mise velice zajímavá a časově zabere také tak 45 minut. Z časové tísně jsem měl možnost zahrát první tři mise s tím, že třetí je zajímava a opravdu se v ní hodně naběháte :) Ono oběhnout celou soupravu od zadní loko po přední zabere nějakou tu minutu a přidává to přeci jen na realističnosti strojvedoucích než jen kliknout klávesou a ocitnout se hned v opačné kabině.
Hra má ještě nějaké nedostatky, ale vypadá to, že nový build je snad venku skoro každý den, protože při prezentaci den před vydáním ukazovali build 42 a k downloadu už byl build 43. Co autoři nestihli přidat je pohupování kabiny i když to slibovali, protože na to naráželo dost hráčů při testování bety. Finančního podpoření rozhodně nelituju, protože si hru zatím náramně užívám jo a textu na překlad je poměrně hodně :)

Diskuse k článku [13 komentářů]