Rail Simulator 2 - seriozní první info :)

Tentokrát už vážně :) Na stránkách Rail Simulatoru je první info o připravovaném druhém díle i s prvními screeny. V textu je spousta nezajimavych věci, ale i pár zajímavých. Předně Rail Simulator 2 bude obsahovat 5 existujících tratí plus ty 3 nové. Distribuce bude započata hlavně přes Steam a později bude i DVD verze. Distributorem už není jenom EA, všude bude zřejmě jiný distributor. A teď jedna hodně dobrá zpráva pro majitele první verze Rail Simulatoru. Jako kompenzaci za to, že jste si zakoupili už první verzi a podpořili tak autory se Vám nabídne jen speciální větší upgrade za úplně jinou cenu než bude normální plná verze. Smutnou zprávou je, že první Rail Simulator přestane být datem vydání druhého dílu podporován a autoři se budou věnovat druhému dílu. Tahle část se mi opravdu zamlouvá, upgrade za jinou cenu než plná hra... kdyby to tak dělala i EA u svých her nebo TML Studio s jejich World of Subways. Každopádně hráči co nebudou chtít používat Steam budou na upgrady a další věci čekat o něco déle, protože RSDL tým se bude primárně věnovat Steam verzi a potom ty věci ještě předělávat na jiné verze. Osobně mi Steam nevadí a vítám ho jako možnost, že si svůj Rail Simulator 2 budu moci zahrát opravdu kdekoliv i kdybych byl zrovna pryč a měl přístup jen k jinému počítači.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [26]

CybGate | 10. dubna 2009 | 12:57 |

3D Canvas je koupitelný, na rozdíl od ostatních, tak doufám, že budou mít rozum a podpoří tohle nebo lépe, Blender.
I když ten mi nějak pod ruku nejde, zatím... :)

Leonell | 9. dubna 2009 | 18:08 |

Stanin: Blendera vítám, 3D Canvas za asi 1500,- akceptuji, ostatně ho mám koupený. Cinema4D za 20000,- si jistě pořizovat nebudu a Rhino za 31000,- tuplem ne. To můžou zrovna pokračovat v podpoře 3DSMAX za 112000,-.

Stanin | 9. dubna 2009 | 16:13 |

Leonell: Hádám, že to bude 3Dcanvas, Rhino nebo Cinema 4D. Já budu doufat v ten Blender :-)

Leonell | 8. dubna 2009 | 19:01 |

Tomas: myslim ze ne. Oficialni podpora je pro nekolik verzi 3DSMAX a RS je take podporovano v 3DCanvasu. Ve verzi RS 2.0 slibuji, ze primo budou podporovat neco levneho (coz 3DSMAX legalne neni). Ale co, to nerekli.

Tomas | 8. dubna 2009 | 18:14 |

Můžu požívat k modelování Gmax?

Anonymní | 8. dubna 2009 | 17:05 |

Koleje v první verzi ano, ale mně se víc líbí koleje od autora "SAD" . Nemá to taky zkompletovaný, ale to co má je zatím nejlepší co je. Návěstidla funkční nejsou, údajně se na nich pracuje, viděl jsem je na screench, prý jsou už vymodelovaný i "oslí uši", jak se myslím říkalo (nebo říká) návěstidlům ze SSSR. Stav je tedy takový, že se věci pomalu hýbou, ale řekl bych, že je potřeba ještě chvíli vydržet.

Tomas | 8. dubna 2009 | 16:48 |

Ještě Vás tady "pootravuji" malinkou otázečkou. Když tedy shrneme vše co je možno dostat a je k "dispozici" v české kotlině do RS. Je možno postavit reálnou českou trať? Kdybych se tedy do toho chtěl pustit můžu sehnat (s otazníkem) české koleje, návěstidla, nějaké to nádraží (předpoklad samodělba). No a místo 843 bych musel jezdit s tím německým motorovým verglem, to překousnu, možná :o) Je tedy vše k dispozici?

CybGate | 8. dubna 2009 | 16:18 |

Ta první konfigurace, to je OK, jen místo NVIDIA jedu na ati hd 3870 x2 řadě. 4GB RAM na Vistě je základ...

To druhý je trochu extrém, ale časem nutný. ;)

Leonell | 8. dubna 2009 | 16:01 |

Konfigurace jednoho z FSX nadsencu:
Např.
Procesor: INTEL Core 2 Duo E6850
Pamet: 4GB Corsair 800Mhz DDR2
Karta: NVIDIA GeForce 8800GTS 640MB DDR3

Na tehle sestave bezi rozliseni 1920x1200 FSX na stabilnich 25FPS
pri nastaveni kvality snizenem cca o ctvrtinu.

Ono u FSX je to relativni.

Ale najdou se i:
Intel Core i7 920 Nehalem Quad @ 4.2GHz
EVGA GTX260 216 710/2500MHz
OCZ Platinum CL7 6GB
EVGA Intel X58

Ja FSX nepouzivam, pouzivam XPlane.

CybGate | 8. dubna 2009 | 15:33 |

Velociraptor... :) Není problém, co je to silná mašina?

Jinak chtěl jsem jen říct, že krajina se vizuálně dá udělat i s míň objekty a vypadá to dobře. V MSFS X je to pro letadla, tak tak se samozřejmě pozemní detaily moc neočekávají, jen kolem letiště.

Leonell | 8. dubna 2009 | 15:09 |

Až bys tutéž krajinu viděl v normálním rozlišení z letadla stojícího na dráze tak bys říkal - kéž bych dosáhl krajiny jako v RS :)
To je klasické ortofoto a nad tím autogenem vygenerované lesy. Od výšky 1000 stop nad zemí to je super, níž už to taková sláva není. Každý z těch stromů je navržen tak, aby měl minimální zatížení, takže zblízka to rozhodně nevypadá jako "Birch Near" nebo jak se to jmenuje, o těch placených stromových addonech ani nemluvím.
Co se týká ortofota tak záleží na rozlišení. Běžně používané je dělané právě na VFR srovnávací navigaci s rozumným datovým tokem takže pár metrů nad zemí je to neostré. Tím nechci říci že to není pěkné. Je, ale u vlaku potřebuješ detailní blízké okolí a nablízko. V letadle stačí menší detail ale daleko.
Kromě toho takováto scenérie ve FSX žroutovi potřebuje dobrý počítač a rychlé disky, jinak se to mění na tahovou strategii. Často se na to používá (i u nás) diskové pole a/nebo 10k raptory.

CybGate | 8. dubna 2009 | 14:06 |

Ještě ke krajince, dosáhnou alespoň takové krajiny:
http://n-joy.cz/ video/ms-fsx-acceleration /05ssluxyr4mmhnti

Ivan.ps | 6. dubna 2009 | 22:32 |

No veď jasné, rozumiem. Každého je osobná vec, čomu sa venuje a čo modeluje. Inak by bolo dobre keby sa aj takéto informácie zverejňovali aj na fóre, aby to tam trošku ožilo. Predsa len tam to bude pekne všetko na kope a každý bude mať prehľad kto čo chystá atď.

Josef72 | 6. dubna 2009 | 22:29 |

S těma lampama jsem se tak nadřel, že už to dokončím. Víc je líp než míň. Navíc jsem koukal, že se v určitých detailech od sebe liší, tak to alespoň bude rozmanitější.

Ivan.ps | 6. dubna 2009 | 22:25 |

Josef72: Železničné lampy sú hotové, tie som robil ešte ja,iba niesú vydané, lebo tam Vlasta ešte nedoriešil osvetlenie. Ale čím viac modelov, tým lepšie, možno tie tvoje lampy budú ešte lepšie, takže som zvedavý.

Ohľadne modelov lokomotív možem povedať iba toľko, že je rozpracovaných veľa vecí, iba takmer nič nieje úplne dokončené a stále sa niečo upravuje. Viac by o tomto ale mohol napísať Vlasta.

Čo sa týka návestidiel, tak modely sú hotové, tie som robil ešte minulý rok a Vlasta v súčasnosti urobil aj modely ruských návestidiel. Michal ich skúša dávať do funkčného stavu pokiaľ mám dobré info. Už ale spomínal nejaké prekvapenie, takže sa možno čoskoro dočkáme. Sám som zvedavý akým smerom sa RS pohne.

PS: Pokiaľ niekto ešte nevie, tak na stránke http://www.railsimulator.simtrains.eu/ sa rozbieha fórum RS. zatiaľ tam tých príspevkov je pomenej, ale možno sa to časom zlepší.

CybGate | 6. dubna 2009 | 21:38 |

Mám z vás radost. :) Snad se to pohne vpřed a můžu říct, že i to, že bych se odpoutal od TRS/TS je velice pravděpodobné. Dost bylo nadějí, a snad RS splní očekávání a bude skutečně simulovat jízdu vlakem.

Josef72 | 6. dubna 2009 | 21:11 |

No já jsem začal tvořit, sice na počátku jenom textury povrchu + vegetace, ale to bylo jen seznamování. Nyní dělám klasické železniční lampy, věřím že zítra dám na forum screen hotového kusu a do neděle ke stažení ve třech variantách + zimní textura, ta je u takového objektu jednoduchá. A začal jsem dělat texturu pro železniční sklad, co je u nás v Teplicích, pak mám ještě hromadu textur na městské domy ještě co jsem dělal pro Trainz. Odbornější věci u mě momentálně nepřichází v úvahu. všechno se to učím za pochodu. Jinak nějaké české objekty jsou na foru ke stažení a co vím, tak třeba Michal co překládal manuály se vyjádřil že neví kam dřív skočit, ale zatím nic konkrétního nezdělil. V tuhle chvíli je to taková "pionýrská" činnost. Je důležitý něco dělat a postupně se snad lidi začnou nabalovat. Víc momentálně nevím.

Tomas | 6. dubna 2009 | 21:00 |

Koukal jsem na tvorbu od vlastika a vše tak nějak kolem monitoroval. Přiznám se, zkrachoval jsem na tvorbě krajiny v msts. Veškeré podklady jsou, modely jsem se sám naučil modelovat, koleje v celé délce trati jsou postaveny, prostě vše jsem se snažil naučit sám a tvořit. Ale ta tvorba krajiny byl porod. RS na screenech je jako steak z čerstvé svíčkové a nikoliv z prřemražené krkovice :o) Šťavnatý a přitažlivý. Jenže všechna fora včetně Vlastikova jsou jaksi "mrtvá". Strašně rád bych se dozvěděl jestli vůbec někdo vytvořil a jestli existuje v součastnosti něco českého (o modelech jsem se na foru dozvěděl jako o minulosti) eventuelně zda tedy ještě někdo vůbec tvoří? Možná se někdo vozí i po trati, českých kolejích s návěstidly apod?? Myslim, že taková větší soudržnost a informativnost by tomu prospěla.

Josef72 | 4. dubna 2009 | 19:32 |

"Toto je celé iba ďalší ťah, ako zarobiť na užívateľoch."
To zní až příliš revolucionářsky. Možná ta hra opět spíše zklame, ale každej i oni vědí, že lepší hra = větší obrat a potencionálně upevnění pozice pro další pokračování. Spíše po pádu konkurence a úspěchu TS 2009 si chtějí odřízmout svůj díl koláče. Já myslím, že řadu těch potíží (určitě ne všechny) vyřešili, ale když je daj zdarma jako MK3, tak z toho nemají ani peny. A když z toho nebudou mít ani peny, tak nebude další pokračování.

leonell | 4. dubna 2009 | 19:03 |

CybGate: já bych počkal jak to udělají. Osobně si myslím že stáhneš celou verzi protože jinak by si přidělali práci s vyrovávací verzí proti již "zahozené" verzi RS1 (více updatů - více potenciálních chyb - větší náklady). Maximálně ten update bude testovat při instalaci přítomnost RS1 nebo DVD.
Ale je to jen odhad, může mít pravdu i Pampaliny.

Ivan.ps: uvidíme, nedá se ani to vyloučit. Já osobně to nezaplatím/nekoupím dokud nebudou opravené ty nejhorší chyby v engine nebo alespoň nedají oficiální příslib že chyby opraví do určitého termínu. Já mám US verzi koupenou takže pro mě to samotné spojení nic nepřinese.

Ivan.ps | 4. dubna 2009 | 17:59 |

Toto je celé iba ďalší ťah, ako zarobiť na užívateľoch.

CybGate | 4. dubna 2009 | 11:17 |

Ale tohle se mi nelíbí. :(
Chtěl bych mít samozřejmě v případě potřeby, plnou verzi 2. Proč se furt balastit s různýma verzema a opravama?
To znamená, že po reinstalaci PC se budu muset pachtit s jedničkou a opravama a pak teprve dvojku? Huh... :))
Zase mi to přijde překombinované...

pampaliny | 4. dubna 2009 | 09:56 |

to CybGate: Na to je jednoducha odpoved... koupil by sis update kdyz by si nemel predchozi verzi ? Alespon podle textu na jejich strankach, majitele predchozi verze budou stahovat jen vetsi update za jinou cenu.

Leonell | 4. dubna 2009 | 00:19 |

Cybgate: zaregistruje Ti to kazde seriove cislo jednou. Pokud nekdo pouzije tvoje cislo mas smulu a prinejlepsim vas vykopnou oba, v horsim pripade jenom tebe. Ovsem protoze je to cislo urcite generovane podle nejakeho rafinovaneho algoritmu tak ho ten druhy muze ziskat jedine tak, ze mu ho reknes.
Jinak obecne mne tam chybi nejaky popel na hlavu ze opravi chyby ve hre. Aby to nebyla kolekce vseho dosud vydaneho na stejne zabugovanem (a nedokoncenem) enginu. Jinak to samozrejme vitam jako krok spravnym smerem - jak sjednoceni verzi, tak digitalni distribuci.

Josef72 | 3. dubna 2009 | 21:24 |

Je tam opravdu hodně nepodstatných informací. Ani jsem nepochopil ty screeny. Vidím tam pouze v dálce velký průmyslový komplex(i) a nějaká vegetace, co nebyla v jedničce ani v balíku vegetace extra. Ale zase vypadá hodně výživně. Ještě doplním, že tam píšou o nějaké podstatné inovaci či doplnění tratě Hagen-...
Také o tom že jednají s dalšími stranami o možnostech pro vývojaře, tedy nikoliv pouze 3Dmax. A ještě něco o vylepšení možností právě 3d max, které by mělo ještě zkvalitnit grafické přednosti hry.

CybGate | 3. dubna 2009 | 21:22 |

To by mě zajímalo jak na STEAMU prokážu, že jsem majitel předchozí verze, seriovým číslem? Vždyť se nikam neregistrovalo... ;)