Vlakový zabezpečovač ALSN

Zatímco naši přátelé budou vozit v konkurenčním simulátoru strašidla :):) my si ukážeme na příkladu, jak funguje zabezpečovací systém ALSN z hlediska ochrany proti projetí STŮJ. Jedná se o původně sovětský zabezpečovací systém, dnes používaný kromě Ruska i třeba na Ukrajině. U nás se používá systém LS, na Slovensku LS a MIREL, v Německu PZB a LZB, atd.

Nastavíme si misi na Kyjev Passazirskij, směrem na Kazatin. V následujícím nebudu nějak podrobněji rozebírat jednotlivé systémy, zaměřím se spíš na ty věci okolo vlakového zabezpečovače.

Stiskem magického (CTRL+DEL) uvedeme lokomotivu do správného stavu (funguje jen v placené verzi).

Pomocí (G) zapneme pomocný kompresor pro natlakování sběračů.

Zdvihneme (SHIFT+I) a (SHIFT+O) oba sběrače.

Dvojím stiskem (SHIFT+P) zapneme hlavní vypínač.

Pomocí (SHIFT+C) a (SHIFT+R) zapneme oba hlavní kompresory.

Zapneme ventilátory dvojím stiskem (SHIFT+F).

Aktivujeme elektropneumatickou brzdu pomocí (SHIFT+V), rozsvití se C indikace.

Zapneme vlakový zabezpečovač (SHIFT+N), rozsvítí se indikace návěstního opakovače a zobrazuje následující návěst.

Přepneme pomocný kompresor na automatický režim dvojím (SHIFT+G).

Na konci lokomotivy směrem do vlaku otevřeme průběžné potrubí (ventil 9712).

Na stanovišti otevřeme ventil (9721).

Aktivujeme návěst STŮJ na vjezdovém navěstidle následující stanice, což se udělá (v placené verzi) na anglické klávesnici podržením 7 a stiskem MINUS.

Počkáme na VOLNO na našem odjezdovém návěstidle.

Pomocí ([) odbrzdíme lokomotivní brzdu, počkáme na nulový tlak v brzdovém válci.

Stiskem (Menu 2) ověříme vlakovou brzdu v jízdní poloze.

Posuneme pomocí (W) směrový kontrolér do polohy VPŘED.

Postupně řadíme pomocí (Q) jizdní stupně (pozor na proud, bezpečná hodnota je 1kA ).

Nyní míjíme odjezdové návěstidlo N1, které tedy ukazuje VOLNO.

Při rychlosti 50 kmh bychom měli pomocí (I) stáhnout přední sběrač.

Míjíme návěstidlo 9 (VOLNO).

Míjíme návěstidlo 7 (VOLNO).

Blížíme se k projížděné zastávce, sjedeme z výkonu (E) a počkáme na vyřazení stupňů.

Míjíme návěstidlo 5 (VOLNO).

Pomocí (SPC) na výstrahu houkneme.

Projíždíme zastávkou.

Míjíme návěstidlo 3, které ukazuje dva bloky volné (žlutá nad zelenou). Za tímto návěstidlem se nám na návěstním opakovači objeví signalizace blížící výstrahy.

Rozezní se signál upozorňující na výstrahu, stiskneme tlačítko bdělosti RB (Z), pokud svítí světelná LES indikace, mačkáme tlačítko BK (M). To se opakuje v intervalu 20s.

Přibrzdíme (Menu8) na 1s, pak závěr (Menu4), až přestane syčet vzduch tak (Menu3). Důležité je, aby vlak zpomaloval.

Míjíme návěstidlo 1 se signálem VÝSTRAHA (žlutá). Po jeho minutí se objeví na návěstním opakovači žlutočervená indikace, signalizující blížící se návěst zakazující jízdu.

Dobržďujeme (Menu8) pak (Menu4).

Po zastavení před návěstidlem STŮJ zabrzdíme lokomotivní přímočinnou brzdou (]).

Doplníme vzduch (Menu1) na tlak 5.1 bar a přepneme na jízdní režim (Menu2).

Přepnutí návěstidla zase na VOLNO můžeme realizovat podržením 2 a stiskem 6 (jen placená verze).

Poznámka: proti STŮJ je možné pokračovat maximální rychlostí do 20 kmh s mačkáním tlačítka M.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [0]

Diskuse k tomuto článku nebyla započata.