ZD Simulator 4.8 aneb Sergej

Autor vydává jednu verzi za druhou, kolikrát je rychlejší než já to vůbec stihnu instalovat. Dnes je to nový krok - verze 4.8 a v ní novinka - hráčem ovládatelná dieselelektrická lokomotiva M62 neboli T679 československých drah, případně 781 dle UIC. Zkrátka - Sergej.
Update by pampaliny: Jako vždy je tato verze k lokálnímu downloadu, protože ty ruské stránky pro download někdy stojí opravdu za to. Bohužel autor nevypustil žádný update takže Vás čeká 320 MB download.

Dieselelektrická lokomotiva M62 byla vyráběna v 70. letech v ukrajinském Luhansku a vyvážena v rámci RVHP do celého socialistického bloku. Dieselový dvanáctiválec 14D40 poháněl generátor GP312, který pak dodával proud trojici trakčních motorů ED107. Výkon 1470 kW je vykoupen spotřebou 340 kg na 100km, nicméně měrná spotřeba, přepočtená na jednotku výkonu, je nižší mež třeba u traktorů Zetor či nákladních automobilů Tatra (zdroj Wikipedia).

Dost bylo teorie, pojďme k simulátoru.

Uvádím rozjetí dosažené metodou pokus omyl, asi to je správně, ale radši to v reálu nezkoušejte :)

Přes pravé tlačítko otevřeme ventil hlavního průběžného potrubí směrem do vlaku (vpravo).

Zkontrolujeme, že ruční brzdy v obou kabinách jsou odbrzděné.

Vrátíme se do kabiny.

Pomocí (SHIFT-L) otevřeme brzdový ventil (zobrazen dole vpravo), vystoupá červená ručička na prostředním ukazateli.

Ukazatele tlaku brzd zleva:
1 - tlak v brzdovém válci (0 = vůbec nebrzdí)
2 červená - tlak v pomocném vzduchojemu
2 černá - tlak v hlavním vzduchojemu
3 - tlak v průběžném potrubí (0 = plně zabržděno)

Pomocí (SHIFT-P) zapneme baterie.

Pomocí podržení (SHIFT-K) nastartujeme motor.

Pomocí (SHIFT-N) zapneme vlakový zabezpečovač a návěstní opakovač ALSN.

Odbrzdíme lokomotivní brzdu pomocí ([), ověříme nulový tlak na levém ukazateli.

Zkontrolujeme vlakovou brzdu v jízdní poloze (Menu+2).

Směrovým kontrolérem (W) navolíme jízdu vpřed.

Pomocí (A/D) přidáváme a ubíráme, alternativně (Q/E).

Pokud si nastavíte mokré koleje (adheze 0.06), tak jsou velké problémy s rozjezdem, zejména pokud rychle přidáváte. Sledujte schválně rychloměr. Stojíte skoro na místě a přitom to ukazuje klidně 140 kmh.

Pokud se objeví světelná výzva, stiskneme tlačítko bdělosti (M).

Brzdí se klasicky pomocí (Menu+8), závěr (Menu+4), jízda (Menu+2), natlakování (Menu+1).

Závěrem, abych byl objektivní. Myslím, že ovládání rozhodně nemá být takto jednoduché, například vůbec neukazují ukazatele proudu generátoru atd. Doufám, že autor srovná laťku se zde mnohokrát zmiňovanou ČS4.

download - [zdsimulator_4_8.exe] [322.3 MB]

Staženo: 987x

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [1]

Leonell | 29. října 2011 | 18:43 |

Šoupnu to sem: týká se posledního odstavce. Užívejte si tuto verzi. Jedná se o tzv maketu - ve fóru to označují "MSTS verze" :) , kterou nyní autor doplní podle přání lidí z reálu, což jsou tak půl na půl strojvedoucí a mechanici. A jelikož jsem ty přání viděl, tak to myslím pak ani nenahodíme :)