Dieselelektrická lokomotiva M62 byla vyráběna v 70. letech v ukrajinském Luhansku a vyvážena v rámci RVHP do celého socialistického bloku. Dieselový dvanáctiválec 14D40 poháněl generátor GP312, který pak dodával proud trojici trakčních motorů ED107. Výkon 1470 kW je vykoupen spotřebou 340 kg na 100km, nicméně měrná spotřeba, přepočtená na jednotku výkonu, je nižší mež třeba u traktorů Zetor či nákladních automobilů Tatra (zdroj Wikipedia).
Dost bylo teorie, pojďme k simulátoru.
Uvádím rozjetí dosažené metodou pokus omyl, asi to je správně, ale radši to v reálu nezkoušejte :)
Přes pravé tlačítko otevřeme ventil hlavního průběžného potrubí směrem do vlaku (vpravo).
Zkontrolujeme, že ruční brzdy v obou kabinách jsou odbrzděné.
Vrátíme se do kabiny.
Pomocí (SHIFT-L) otevřeme brzdový ventil (zobrazen dole vpravo), vystoupá červená ručička na prostředním ukazateli.
Ukazatele tlaku brzd zleva:
1 - tlak v brzdovém válci (0 = vůbec nebrzdí)
2 červená - tlak v pomocném vzduchojemu
2 černá - tlak v hlavním vzduchojemu
3 - tlak v průběžném potrubí (0 = plně zabržděno)
Pomocí (SHIFT-P) zapneme baterie.
Pomocí podržení (SHIFT-K) nastartujeme motor.
Pomocí (SHIFT-N) zapneme vlakový zabezpečovač a návěstní opakovač ALSN.
Odbrzdíme lokomotivní brzdu pomocí ([), ověříme nulový tlak na levém ukazateli.
Zkontrolujeme vlakovou brzdu v jízdní poloze (Menu+2).
Směrovým kontrolérem (W) navolíme jízdu vpřed.
Pomocí (A/D) přidáváme a ubíráme, alternativně (Q/E).
Pokud si nastavíte mokré koleje (adheze 0.06), tak jsou velké problémy s rozjezdem, zejména pokud rychle přidáváte. Sledujte schválně rychloměr. Stojíte skoro na místě a přitom to ukazuje klidně 140 kmh.
Pokud se objeví světelná výzva, stiskneme tlačítko bdělosti (M).
Brzdí se klasicky pomocí (Menu+8), závěr (Menu+4), jízda (Menu+2), natlakování (Menu+1).
Závěrem, abych byl objektivní. Myslím, že ovládání rozhodně nemá být takto jednoduché, například vůbec neukazují ukazatele proudu generátoru atd. Doufám, že autor srovná laťku se zde mnohokrát zmiňovanou ČS4.