Než se do toho pustím, tak jenom na vysvětlenou:
Ano, vím že ZDSIM je simulátorem ukrajinské a ruské železnice. Ano, je mi známo, že tam je jiný rozchod. Vím dokonce i to, že ČS4 sice pochází od nás, u nás ale nejezdí. A je mi známo, že na trati Kolín Praha je napájení 3kV SS a tato lokomotiva by si tam ani neškrtla. Tajně ale doufám, že jednou budeme mít nasimulovaný Elefant a tento článek bude v kontextu věci bezpředmětný. Mně prostě svištět někde okolo Kyjeva moc nebere, tak to buď akceptujte nebo článek ignorujte :)
A teď k věci:
Jak jsem už v jiném článku ukázal, pokud si děláte scénář, tak si tam můžete (mimo jiné) definovat pomalé jízdy. Simulátor pak zobrazí jejich seznam "strojvedoucímu" (skrýt/zobrazit F2) a zároveň místa označí na trati návěstmi. Nicméně označuje je ukrajinskými návěstmi.
Doufal jsem, že by s tím mohlo jít něco udělat a sám jsem byl překvapen, jak je to jednoduché.
První věc, kterou je třeba udělat, jsou samotné česká návěsti. Ty jsou definovány v DMD souborech v podadresáři "models" dané tratě. Já jsme je nazval "cd_pomala_jizda.dmd". Mimochodem, skoro by se to mělo jmenovat "szdc_pomala_jizda.dmd" ale zůstaňme u běžných zvyklostí. Samotný DMD soubor je textový, definuje vertexy (body 3D modelu), jednotlivé trojúhelníkové strany objektu a mapování na texturu. Dá se udělat a exportovat z 3DMaxu, ale já jej nevlastním a tak jsem to otrocky udělal ručně, u takto jednoduchých objektů se to ještě dá. Textura se pak umístí do podadresáře textures, já vytvořil dvě, jednu po začátek a druhou pro konec pomalé jízdy (protože tvar/model je stejný).
Druhá věc je definice (přidání) do souboru "Objects.def", ten obsahuje všechny objekty, které mohou být potenciálně použité v trati. Na konec jsem tedy přidal (název, 3D objekt, textura, odděleno TAB):
cd_pomala_z \models\cd_pomala_jizda.dmd \textures\cd_pomala_zacatek.bmp
cd_pomala_k \models\cd_pomala_jizda.dmd \textures\cd_pomala_konec.bmp
Tímto bychom dosáhli možnosti umísťovat v editoru tyto návěsti, ale ony ze svénářů by zůstaly ukrajinské.
Aby tomu tak nebylo, je třeba zapoznámkovat či smazat v "objects.def" řádky s "nachalo_board" a "konec_board" a dodefinovat ("přepsat") si je na naše návěsti následovně (odděleno TAB):
nachalo_board \models\cd_pomala_jizda.dmd \textures\cd_pomala_zacatek.bmp
konec_board \models\cd_pomala_jizda.dmd \textures\cd_pomala_konec.bmp
Nyní ve scénáři dodefinujete cosi takovéhoto v sekci Restrictions:
25(tab)30(tab)26
Neboli od uzlu 25 do uzlu 26 platí pamalá jízda 30 kmh.
Výsledek máte na obrázku: