ZD Simulátor 4.9.9 - novinky posledních verzí

Jak už o pár článků níže uvedl Pampaliny, vyšla nedávno nová verze realistického železničního simulátoru ZD Simulátoru, konkrétně 4.9.9. My si dneska projdeme několik novinek týkajících se nejen této poslední verze, ale protože jsem to zanedbával, tak se ohlédneme hned po třech posledních verzích.

Po přestávce si dnes projdeme pár zajímavostí týkajících se tohoto simulátoru.

Jedna ze změn, která se našinci bude zamlouvat, je otevření prodejního kanálu přes PayPal, který je jistě dostupnější než převody přes WebMoney. Cena je necelých 15 amerických dolarů.

Jinak jak již v minulosti bylo uvedeno ve fóru, ZD Simulátor tzv. "German ZD SIMULATOR" prodává Astragon. Co jsem ale zahlédl na oficiálním fóru tak začínají existovat specifické updaty na tento simulátor, takže při nákupu buďte opatrní.

Celkově došlo k dalšímu významnému poangličtění, tentokrát (konečně) jsou do latinky převedeny i názvy stanic v tratích. V podstatě se dá říci, že kdo vládne angličtinou, tak by už neměl mít problém. Od instalátoru (odmyslím-li si ruskou licenci) přes menu, základní dokumentaci po hru samotnou je v angličtině. Snad jen scénáře až na výjimky jsou azbukou.

Co se týká technické podpory, tak funguje anglické fórum i anglický support email. Já měl včera problém s aktivací (on můj nákup před rokem byl mírně řečeno nestandardní a tak jsem teď neprolezl jejich automatickým systémem). Včera večer (neděle), to po mailu s ochotou a na počkání vyřešili.

Pokud se týká zmiňované licence, tak simulátor na Vašem počítači vygeneruje kód, který Vy po internetu (je tam na to tlačítko) spárujete s emailem, na který jste to koupili. Obratem Vám přijde email a v něm aktivační kód, který vložíte do aplikace. Toť vše. Dříve se diskutovalo, že takto jednoduše to půjde jenom rok po nákupu, pak bude nějaké vynucené zpoždění (ob verzi či jak to plánovali). Jaká je reality napíšu u příští verze, včera to byl rok od nákupu.

Pokud se týká tratí u 4.9.9, tak jsou zde dvě, střídavá z Kyjeva do Ševčenka, stejnosměrná z Moskvy do Vjazmy.


Lokomotiv je celkem čtrnáct: 2ES5K, CHS2K, CHS4, CHS4 KVR, CHS4t, CHS7, CHS8, VL82m, VL80t, TEP70, M62, 2TE10U a elektrické jednotky ED4m, ED9m.

První novou lokomotivou od 4.9.8 s vylepšením je CHS2K.

Jedná se o stejnosměrnou 3kV lokomotivu pro osobní dopravu na hlavních tratích, s maximální rychlostí 160kmh, nás jistě potěší její československý původ, i když varianta K je nejspíše značně modernizovaná, což je ostatně vidět na jak na exteriéru tak v kabině.

Kabina s KLUB-U:

A schéma:

Druhou novou lokomotivou od 4.9.7 je TEP70.

Jedná se o diesel elektrickou lokomotivu pro osobní dopravu s maximální rychlostí 160kmh.

Kabina:

Od 4.9.9 umí ZDSIM jednak přepínat kabiny, což se děje pomocí šipky na schématu. Dále je možné lokomotivu odpojit od soupravy díky páky na schématu (viz dolní šipka). Napojení u ukrajinských a ruských poloautomatických spřáhel SA-3 se provede najetím na soupravu.

Dále sem dávám odkaz na dva vlastní scénáře, nejsou to pravda žádné pořádné scénáře, nic zvláštního, jen prostá jízda bez překvapení. Nejsem si jistý, jestli jdou ty uživatelské scénáře otevřít v DEMO verzi, určitě nepůjdou dojet do konce. Kdyžtak napište zkušenosti v diskuzi.

Scénář lur-ed9m-6702.sc1 je dle reálné každodenní linky ukrajinských železnic 6702 z Kyjeva Passažirského do Ševčenka, kdy vedete elektrickou jednotku ED9M. Podobný, pravda vyšperkovaný scénář je mezi defaultními, ale tento můj je dle reality, protože obsahuje zastávky.

Scénář lur-cs4-6702.sc1 je také z Kyjeva Passažirského do Ševčenka, ale místo elektrické jednotky vedete klasický vlak s ČS4KVR lokomotivou, což je obtížnější. A je to celé posunuté do noci a pokud vyberete zimu (což byl účel který ale neumím ve scénáři vynutit), tak vám bude chumelit, vlak bude prokluzovat a vidět budete na pár metrů. Sen každého strojvůdce :)

Moc jsem ty scénáře netestoval, je to takový alfa test.

Závěrem ještě jednu věc: občas se objevuje, že ZDSIM je až moc reálný pro běžného fandu. Připomínám tedy, že už od zavedení volby Beginner/Professional, pokud vyberete Beginner, tak nejen že se nebudou konat žádné komplikace, ale ještě to bude hezky říkat co máte dělat. Pokud si k tomu vyberete nějakou elektrickou jednotku s automatizovaným ovládáním tak už skutečně vystačíte s pár klávesami. Bude to asi i tak trochu těžší než konkurenční simulátory, například o tlačítka bdělosti a stahovačky, také zohledňuje délku vlaku při překročení rychlosti - ale aspoň si budete připadat jak na lokomotivě :)

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [2]

Leonell | 17. července 2014 | 00:04 |

Sice asi DDR.WEB už si to své zjistil, ale pro ostatní:
je třeba mít k dispozici email a platební kartu s povolenou platbou přes internet a pak postupovat přes http://zdsimulator.eu/buy . Pro vlastní platbu je pak využita služba Paypal. Žádné cédéčko se neposílá. Pouze se aktivuje free verze klíčem, který pošlou na registrační email. Je dobré si to předtím vyzkoušet na té "free" verzi. Aktivuje se to na konkrétním počítači. Pro aktivaci na jiném (výměna počítače například) se musí žádat o nový klíč.

Tatar | | 3. ledna 2014 | 21:27 |

Ahoj
Máte někdo zkušenosti s nákupem plné verze? Nejde o peníze, ale sem natvrdlej a nějako nechápu jak CD dostat sem...