TSW Beta - první dojmy

Včera se to konečně stalo, vyšla beta nového vlakového simulátoru od DTG. Hráči teď mají 12 dní na to, aby si hru pořádně zahráli a samozřejmě zde nezůstáváme pozadu a hrajeme a hrajeme :) Můsím uznat, že hra vypadá opravdu parádně, jsou zde drobnosti jako občasná vločka v kabině, ale věřím že tyhle nedostatky se do finální verze nedostanou. Osobně jsem se těšil na volnost pohybu a ta je naprosto skvělá. Můžete si projít soupravu ze všech stran, zatahovat brzdy na vagónech, odpojovat je, spojovat je, ale co mi shodilo mou čelist byla možnost otevření nákladního vozu pro auta ve kterém jsou skutečně auta a ještě si do toho vozu můžete klidně naskočit a na auta se pořádně podívat. Co se mi zatím nepovedlo je odražení vozů jak bylo slibováno. Na brždění vlaku by to taky chtělo trošku zamakat, protože brzdná dráha mi připadá dosti krátká, ale můžu se plést. Co se počasí týče, sněhová bouře je super, oblaka prašného sněhu dělají parádní mlhu. Za mě zatím jednoznačně palec nahoru. Pokud se mi to povede, zkusím nahrát nějaké video i když po internetu jich jistě kolují desítky.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [13]

Silk | 20. prosince 2016 | 10:55 |

Obavam sa ze Fext ma pravdu. Do TSW som vkladal velke nadeje, kedze novy engine znamena konecne 64bit, viacvlakno atd. Ak toto je BETA tak je to pekne v prdeli. Nehovoriac o brzdeni, koliziach atd. Zatial pekna grafika ale inak "simulaotor" v early aplha faze. Mozeme sa len modlit ze DTG skutocne pozorne pocuvaju komunitu a vstupia si do svedomia.

fext | 14. prosince 2016 | 17:50 |

Potíž je, že v téhle fázi už není žádné "až".

Ve fázi, kdy se finišuje UI a vzniká obsah, už nejde moc sahat do low-level funkcí - leda by DTG měla v šuplíku prototyp vícevláknového programu, ale tomu se jen těžko věří, protože naopak, kdy jindy otestovat, jak si SMP verze povede na různých systémech, když ne teď, když mají plnou stáj platících alfatesterů? (protože tohle je echt alfa - make no mistake, beta vypadá jinak)

Takže, pokud by programátoři v DTG uměli psát vícevláknové programy, tak by to tam naopak "už" bylo, minimálně coby volitelná vlastnost. A že to tam není, svědčí naopak o tom, že z TSW vzniká podobný bastl, jako je existující verze Railworks.

pampaliny | 12. prosince 2016 | 09:57 |

to Vince Black: mozna by bylo dobre zminit, ze beta vyuziva pouze jedno jadro v procesoru. Me to treba beha 50FPS na i7 4Ghz s 16GB RAM a 6GB BR. kartou GTX1060. Az hru optimalizuji na více jader tak to zase bude o necem jinem. Je to proste BETA a ne finalni produkt.

Vince Black | 12. prosince 2016 | 08:41 |

Venca: díky za tento příspěvek. Docela mě uklidnil, že ani s novým PC to není o moc lepší. Přivádí mě to na otázku, pro jaké majitele PC jsou tyhle nové hry tvořeny. Jak s oblibou říkám, asi jen pro majitele počítačů z NASA :-).

Venca | 10. prosince 2016 | 22:10 |

Tady jsou důležité informace k betě a většina věcí bude ve finální verzi opravena či přidána http://steamcommunity.com/app/397880/discussions/0/152391285466429286/ např. světlo v kabině při projíždění tunelem, kabina jako přibitá v zatáčkách atd. dohled kolejí a spoustu dalšího.

Venca | 10. prosince 2016 | 21:36 |

U této bety ani nové PC nepomůže mám i7 5820K, GF 1070 8GB, 16GB DDR4. FullHD Ultra detaily + vyhlazování FPS kolem 20 někdy míň někdy o malinko víc. Snad bude plná hra lépe optimalizována. PS: takže bude možná neoficiální čeština?

Vince Black | 10. prosince 2016 | 20:39 |

Pampaliny: jo, později jsem si všiml, že se tam grafika dá nastavit. Také jsem měl 640x480, takže jsem to zkusil nastavit na 1680x1050, detaily na medium a vypnout anti-aliasing. Pak to běhalo s fps kolem 10. Žádná sláva, ale na vyzkoušení to stačí.

Třeba mě to bude motivovat, abych si po létech začal šetřit na nové PC :-)

pampaliny | 10. prosince 2016 | 12:07 |

to venca: hra je primarne tvorena na US klávesnici, stací se prepnout.
ad cestina, mrkni na video u novinky TSW BETA druhý den. Menu mam temer prelozene a sem tam i nejake texty do hry :)

Vince Black: me to jede na plne detaily v pohode, ale taky se mi to trhalo. Kdyz sem pak sel do nastaveni grafiky tak sem si vsiml, ze mi to spustilo hru v rozliseni 640x480. Kdyz sem si pak rozliseni prepl na potrebnou velikost tak to vse zacalo fungovat normalne.

Vince Black | 10. prosince 2016 | 11:49 |

Přesně jak jsem předpokládal, pro mě je s mým PC (QuadCore AMD Athlon II X4 630, 2815 MHz (14 x 201), ATI Radeon HD 5600, Series, 2167 MB, 12 GB RAM) beta v podstatě nehratelná. Okolo lokomotivy se fps pohybovalo kolem 5-6, v kabině dokonce kolem zoufalých 1. Tím pádem se skoro nedá na lokomotivě pohybovat, ani se venku otáčet, protože všechno reaguje zpožděně. Dokonce i rychlostí páka většinou skočí z "N" rovnou na "2", nebo někdy na "1", ale při dalším stisku "A" skočí zase hned na "3". Není výjimkou, že se to celé zasekne třeba na nějakých 10-15 vteřin.

Slyšel jsem, že je simulátor náročný i pro majitele relativně nových PC, s lepšími grafickými kartami. Nicméně je možné, že je beta nastavená na maximální grafiku, a ostrá verze umožní snížit některé úrovně zobrazení, jako např. dosavadní Train Simulator 2017. Ten jezdím celkem v pohodě zhruba na 50% nastavení, u některých tratí to ale musím ještě snížit.

Faktem je, že sestavování vlaku se vším tím připojováním, nastupováním a vystupováním z lokomotivy, odpojováním vozů nebo přehazováním výhybek, z toho dělá rozhodně zajímavou záležitost. Posunutou zase trochu víc k realitě. Mohu jen závidět těm, co tohle budou moci hrát na plnou grafiku.

Při prvních spuštěních mě TSW vždycky spadlo s hláškou "The UE4-TS2Prototype Game has crashed and will...". Pak jsem na jednom fóru nášel nářky těch, kteržm se to stalo také, a až na konci někdo napsal, že na jiném, anglickém fóru našel návod, jak to opravit. Takže kdyby se to někomu stalo, je třeba někam přesunout knihovnu VICODynamics_Release.dll ze složky Program FilesSteam/SteamApps/Common/TSW/WindowsNoEditor/Engine/Plugins/Marketplace/VICODynamicsPlugin/Source/VICODynamicsPlugin/VICODynamics/Lib/Win64/Release

svata | 10. prosince 2016 | 11:02 |

K tem nefungujícím klavesam,stačí ve Windows přepnout z české klávesnice na anglickou (spojené staty).

J.BAD | 10. prosince 2016 | 06:55 |

Venco mě ty pohledy nejdou taky.

Venca | 9. prosince 2016 | 22:41 |

Docela bych uvítal video z českým komentářem. Já bych rád kdyby se vrátilo grafické ovládání ve formě ikon jako to bylo v TS. Líbí se mi zvuky vagónů jako kdyby použily Krellnut zvuky. Nízký FPS a detaily jako doskakující textury a objekty ve velké blízkosti snad do vydání plné hry opraví. U mě nefungují vůbec okolní pohledy 1,2,3 klávesy nereagují to mě strašně štve, nevím proč, mám klávesnici logitech g810. Jinak lokomotiva je dokonalá a detailně zpracovaná. Hru si určitě pořídím i když asi nebude do ní čeština.

J.BAD | 9. prosince 2016 | 16:58 |

FPS hodně nízké a postupné zobrazování detailů pak viditelně blízko jedoucího vlaku, což tedy dost ruší tu celkovou grafickou nádheru. Ale to jsou blbosti, protože tohle je opravdu skvělý počin. Nevím , jak velký je realizační tým, ale rok 2018 určitě TSW už v plné síle jistě bude.