Hmmsim Metro venku

Simulátor, který se měl původně dostavit již na konci dubna, je konečně venku (nevyšel dneska, je venku již týden). Hra je zatím v předběžném přístupu, protože ještě neobsahuje kompletní trať a všechny vlastnosti, které autoři do hry chtějí dodat. Za téměř 17 euro i tak dostanete zábavu na několik hodin. Hra je momentálně v anglickém a korejském jazyce. Některé věci ještě nejsou kompletní (a to včetně tutoriálu). Pokud Vám při prvním spuštění naskočí menu v korejštině, potom je nutné v nabídce najít volbu jazyka a změnit angličtinu na korejštinu a potom zase zpátky. Každopádně v tom nevidím zase až takový problém. Mě osobně zajímala spíš možnost ruzných modifikací, protože hra je poháněna Unreal Enginem verze 4.26 (tedy verzí na které poběží od srpna i TSW 2).
Předně hned ze startu je jasné, že to s modifikováním nebude až tak snadné, protože hlavní .pak soubor je zakryptován a je tedy o něco složitější jej extrahovat. Po finální extrakci jsem byl celkem nadšen z obsahu co jsem viděl. Ze začátku to na mě působilo stejně jako TSW, ale opak byl pravdou. Hmmsim Metro je tvořen kompletně jinou metodou než TSW. Zatím co u TSW autoři využívali ke stavbě tratí a konfigurací všeho okolo klasický UE4 editor tak autoři Hmmsim Metra si vytvořili editor svůj. Jediné co je tvořeno v klasickém UE4 editoru je hlavní .umap soubor, který ovšem neobsahuje mapu tratě (ostatně jeho velikost je jen 15kb), ale obsahuje pouze 2D model na který jsou aplikované reálné mapové textury podle kterých autoři zřejmě stavěli trať. Aby toho nebylo málo, v extrahovaných souborech jde najít složka s názvem Editor, která obsahuje celkem hodně souborů ikonek, ale i několik souborů UI (a pak jeden hlavní UI-Editor). Nedalo mi to a na základě tohoto zjištění jsem si prohlédl .exe soubor a v něm jsem dohledal taktéž zajímavé věci: Object Editor, Scene Editor, Track Editor, Path Editor, Animation Editor, Train Editor, Scenario Editor, Catenary Editor, Cable Editor, Main Track Editor, Sub Track Editor :)
Na základě těchto zjištění se nabízí otázka... obsahuje Hmmsim Metro interní editor ? Tvorba hry tomu napovídá, protože ve složce NonAssets se nachází 9 MB soubor Line1.hmap, který není klasický UE4 soubor, ale jeho formát je stejný jako sav soubory přímo z UE4 her (stejný formát je použit při livery editoru a scenario editoru z TSW 2). Plánují tedy autoři vypustit se hrou i editor a nebo je již součástí hry, ale dokáží jej spustit pouze autoři přes nějaký příkaz (tak nějak funguje i Euro Truck Simulator 2 - hra obsahuje editor, ale je spustitelný pouze přes nějaký konkrétní příkaz). Osobně to zatím nevzdávám a daný příkaz se snažím dohledat. Je taktéž možné, že autoří mají svůj editor, který funguje stejně jako hra, tedy samostatný program ve kterém právě ukládají tyhle .hmap sav soubory.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [2]

Phoebus | 6. července 2021 | 16:42 |

Tady je něco málo z editoru vidět. Nic moc, ale snad něco dodá i on sám.
https://youtu.be/xV-tw0riaEQ

Phoebus | 6. července 2021 | 16:34 |

Ahoj, mám dojem že autoři vydají nějaký svůj editor. On ho chce mít modifikovatelný. Nejspíš se ale dočkáme až později.