Již brzy se přehoupne SimRail z předběžného přístupu do finální verze a autoři již pracují i na portu pro konzole. Ten by měl být k dispozici snad ještě tento rok. Dobře ale víme, že to většinou nejde podle plánu a tak bych konzolový port očekával až v příštím roce. Pro konzole se bude jednat o finální verzi hry. Zda budou servery pro PC hráče stejné jako pro kozole, zatím není známo (tuhle informaci jsem nikde nenašel) a tak není jisté za se PC a konzoloví hráči ve hře potkají. Dá se předpokládat, že z konzolové verze bude vypuštěn editor scénářů v podobě, ve které jej můžeme najít v PC verzi. Těžko si konzolisti naprogramují svůj LUA kód. Je zcela možné, že se ale editor scénářů vylepší a budou z toho těžit PC i konzolisti.
Vypadá to jako špatný vtip, ale bohužel DTG nežertuje. Je to pár roků zpátky, kdy se DTG rozhodlo přejmenovat Train Simulátor XXXX na Train Simulator Classic z důvodu, aby nemuselo každý rok měnit číslo. Ono každý rok aktualizace přinesla stejně pouze balík nových tratí a minimum novinek. Teď to vypadá, že se k číslování DTG vrací a již 21. května dorazí Train Simulator Classic 2024 (aktualizace jádra bude opět zdarma pro všechny majitele předchozích verzí). Za příplatek budete mít možnost získat zase nějaké DLC, které se dají koupit i zvlášť (v balíčku je to ovšem výhodnější). Kromě klasického nákupu s TSC 2024 představí i nový model předplatného. Tedy za 8 euro měsíčně si budete moci předplatit TSC 2024 (hru nebudete vlastnit) a to včetně některých DLC (tahle nabídka není samozřejmě pro každého, protože většina hráčů má již spoustu DLC nakoupených). Seznam DLC, které budou pro předplatné k dispozici můžete najít tady. Za mě to není žádná hitparáda. Dokázal bych si představit režim předplatného s tím, že by byla k dispozici i kompletní knihovna všech DLC, takhle mě to rozhodně neoslovuje. Nutno říci, že jak přestanete platit tak o nezakoupené DLC normálně přijdete. Každopádně předplatné je dobrovolná vlastnost a hru si pořád můžete, a to včetně různých DLC, normálně zakoupit. Předplatné tedy není podmínka pro hraní TSC 2024. Teď si tak říkám čeho se dočkáme u TSW 5, pojedeme taky na předplatné ? :)
Bude to znít neuvěřitelně... hra, kterou jsem tady prezentoval již několik let zpátky se konečně dočká vydání. Po krátkém demu a prologu tu máme konečně hru s předběžným přístupem. Datum vydání je stanoveno právě na konec tohoto měsíce... tedy 30. května. Z klasického připravovaného simulátoru se z toho během vývoje stala hra strojvedoucího o přežití :) Každopádně bude možné si zahrát i jen klasického strojvedoucího bez těch prvků o přežití. Podle přiloženého traileru to vypadá zajímavě. Trať o délce 220 km v rozměru 1:1 zobrazuje úsek Novosibirsk-Zapadny - Litvinovo. Pro porovnání prolog měl pouze 7 km. No nic... je dobré si zapsat datum 30. května do kalendáře a pokud hra překvapí zajímavou cenou (na Steamu zatím není stanovena), tak minimálně mě určitě osloví (vzhledem k předběžnému přístupu čekám cenu okolo 20 - 25 euro).
Není to tak dávno co vyšlo nové DLC, které se dá označovat jako LIRR2 nebo LIRREX (Expanded). Kdo čekal update zdarma tak ho zřejmě nepotěšila suma 30 euro (to v akci... normálně 35). Nové DLC přineslo do hry kromě prodloužení tratě i novou jednotku M9. Jenže nové DLC kromě vylepšení přineslo i downgrade pro jednotku M7 a M9, kdy byl ze hry odebrán zadní panel za strojvedoucím. Nelze tedy přepínat zabezpečovací zařízení a ani manuálně operovat s dveřmi - vše údajně odebráno na žádost MTA. Navíc Matt na fóru zveřejnil zprávu, že by se to modeři neměli snažit dostat do hry zpátky... zakázat jim to nemůže, ale může to mít následky s licencí od MTA.
Jenže co když není potřeba žádného módu - editace asset souborů ? Pokud vlastníte DLC na Steamu a chcete onen panel zpět pro jednotku M7 a M9, potom je nutné spustit nejdříve příkaz steam://open/console. Ve Vašem Steam klientu potom najdete v horní nabídce CONSOLE, kde do příkazového řádku napíšete download_depot 2362300 2584120 7604132802206227721. Tím se Vám stáhne veřejná verze, která byla k dispozici ještě před vydáním (do vydání jsou soubory ale zašifrovány). Tento stažený pak je dobré extrahovat, smazat trať a nechat pouze M7 a M9, které zapakujete zpátky. Tím si vytvoříte nadřazený soubor s M7 a M9 pro LIRR2 a vrátí se Vám panely zpátky. Pokud se Vám nechce extrahovat a pakovat soubor, potom můžete klidně použít celý stažený .pak. Jen je dobré si pamatovat, že tato verze je z konce února tohoto roku... tedy 2 měsíce stará.
Není to tak dávno, co vyšlo OpenTTD s označením 14 a teď je venku první aktualizace, která posouvá verzi 14.0 na verzi 14.1. Od vydání verze 14 se odehrálo přes 34 tisíc hodin. Za tu dobu se stihlo najít několik chyb, které bylo potřeba opravit. Autoři se tak snažili opravit všechny chyby a nebo alsepoň většinu z nich. No a co bylo vlastně opraveno či změněno ?
- při generování mapy byla přidána kontrola pro města zda můžou po vygenerování vůbec stavět cesty
- oprava pro lodě při které občas nedokázaly najít cestu
- opravena desynchronizace během multiplayeru
- opraven příjem nákladů, kdy obytné dlaždice či tovární dlaždice mohly přijímat špatné zboží
Verzi 14.1 si můžete stáhnout z domovské stránky.
Dneska vyšla pro podporovatele Back in Service simulátoru nová verze, která do hry přidává 2 nové stanice a tak je úsek průjezdný z obratiště Dejvická až po Můstek. Osobně jsem nějakou dobu vyzkoušel a stejně jako předchozí stanice i poslední 2 nové vypadají velmi dobře. Mimochodem v minulé verzi jsem si toho nevšiml, ale dají se zapínat i vypínat eskalátory. I takové detaily velmi potěši. Podporovatelé si novou verzi můžou stáhnout ze stejného místa jako všechny předchozí. V době psaní této novinky ještě nebyla k dispozici nová verze pro MacOS.
Při vydání Semmering DLC jsem trošku zazdil Invisible wall remover. Dnes to napravuji a balíček tedy aktualizuji o podporu pro Semmering a nové DLC LIRR 2. Součástí balíčku je i Out of Bounds remover. Trigger, který Vás vždy nemilosrdně vrátil do menu hry. Stejně jako Mastery Unlocker i tento mód obsahuje modifikaci pro všechny doposud vydané tratě. Jen upozorním, že neviditelné stěny jsou odebrané pouze z volných prostranství. Pokud je v cestě plot, keře, zábradlí, svodidla, apod... tak zde je sice neviditelná stěna taktéž odebraná, ale tyto modely mají svůj kolizní model a přes něj Vás prostě nepustí.
Dneska vyšlo staro-nové DLC (to protože se jedná o prodloužené LIRR DLC), které obsahuje opět nové Mastery v podobě Overlay. Jako vždy tomu nemůže být jinak, než že je zde Mastery Unlocker, který scenery overlay pro LIRR 2 odemkne. Mastery Unlocker mimochodem obsahuje všechny předešlé mastery a ke své funkčnosti nevyžaduje nic extra. Funguje pouze na DLC, které vlastníte. Co se týče Decals pro Livery Editor, ty už byly v balíčku dříve.
Startovač pro Back in Service běží na plné obrátky... do cílové rovinky schází několik dní a požadovaná částka byla díky skvělé komunitě a darům několikrát překročena. Díky tomu autor rozšířil tým, který na simulátoru pracuje a vypadá to, že se ještě před koncem startovače dočkáme jedné větší aktualizace v podobě dvou nových stanic. Tím se úsek o něco prodlouží.
Autor prozradil i co nás čeká do budoucna... měla by to být kompletní trasa A, dále se budou přemodelovávat tunely (ty původní, které jsou teď ve hře, mají určité nedostatky. Těšit se můžeme i na různé zákoutí (nebudou z jistých důvodů věrnou kopií, ale bude zde určitá inspirace. Dále jsou rozpracovány další soupravy a ve finále i taková drezína, která budou sloužit pro servisní opravy v tunelu. Celé to zní velmi dobře (ještě by mohl být součástí multiplayer, režim cestujícího a špatné by nemuselo být i dispečerské stanoviště :) Mimochodem finální verze by mohla být k dispozici za rok (alespoň takhle nadšeně to autor prozradil v reportáži Pózor Vlak). Zatím projekt vypadá velmi nadějně a určitě bych si příl aby tenhle simulátor uspěl. Přeci jen na Pražské metro čekáme nějaký ten rok, byly tady jisté pokusy jednoho studia, které ve finále vydalo hru pouze na mobil a mám pocit, že se v ní jezdí pouze rovným tunelem... hru jsem hral již hodně dávno a tak nevím zda si to dobře vybavuji. Kařdopádně více informací o budoucnosti projektu a připravovaném updatu a to včetně obrázků si můžete přečíst na blogu.
DLC i update je venku sice již od 22.4., ale teprve teď jsem se rozhoupal o tom sepsat pár řádků. Ostatně celou tu dobu jsem byl ponořen právě do hraní. Pojďme nejdříve k samotné aktualizaci, která přinesla dost zajímavých věcí. Asi největší novinkou je samotný editor scénářů (LUA Editor), se kterým velmi snadně vytvoříte různé scénáře a to jak jízdy z bodu A do bodu B se zastávkami tak i klidně celou šichtu fíry. Samozřejmostí je konečně možnost posunu. Editor scénářů nenajdete ve hře v editorech, ale je nutné si zvolit nějaký scénář a potom stisknout F8. Celé to funguje tak, že si vytvoříte LUA soubor a příkazy ze hry potom vkládáte do toho LUA souboru. Zajímavé řešení, které asi nebude vonět všem, ale za mě osobně lepší než drátem do oka. Ono připravit dobrý scénář v TSW taktéž není jednoduchá záležitost a i přestože je snadné vše naklikat v jízdním řádu, tak omáčku musíte udělat v BP.
Další zajímavou novinkou je plně funkční systém ETCS (zabezpečovací systém). Není přítomen na všech vlacích ani na všech úsecích tratě, ale tam kde má být funguje dobře. Novinek je samozřejmě podstatně více... všechny jsou vypsány zde
První DLC cargo pack - za krásnou sumu skoro 18 euro (cena v akci, jinak bude za 19 euro). DLC přináší jednu loko a nákladní vozy včetně nákladu a plné simulace chování nákladu. Součástí jsou i nějaké scénáře a to právě včetně posunu. Ač nejsem fanda tohoto řešení DLC systému jaké zvolil právě SimRail, tak na druhou stranu jejich krok chápu. Co je na daném systému špatně ? V první řadě DLC není samostatné a je vlastně součástí hry s tím, že zakoupením ho jen pouze aktivujete (stejné řešení používá několik her a u simulátorů to je třeba TraimSim). Na jednu stranu to má výhody, že model ve hře uvidíte na jiných soupravách, ale nemůžete jej používat. Nevýhodou je, že Vám prostě zabere místo i když o něj třeba nemáte zájem. Věřím, že pro tratě autoři zvolí trochu jiný systém, protože takhle by hra neuvěřitelně nabrala na velikosti.
Za sebe můžu říct, že aktualizace hru opět oživila. Jsou to hodiny nekonečné zábavy, kdy s každou jízdou zažíváte vždy něco nového. Navíc hra obsahuje celkem dost scénářů na výběr a kdo by měl málo tak si může buď vytvořit svůj a nebo sáhnout po scénářích vytvořených komunitou.
Pavel (12. září 2024 - 16:35) TSW 2020 jsem si tehdy koupil, takže když se za pár dní přihlásím na Steam, tak se mi automaticky přidá do knihovny a nainstaluj...
fext (21. srpna 2024 - 19:57) Takže nakonec kompromis.
Proč ne.
Někdo si asi spočítal, že ta hezká čísla, co má TSW4, by se už nemusela u TSW5 zopakovat -...
pampaliny (20. srpna 2024 - 18:55) to RosTDor: tak oni okopirovali z god modu i free roam pro TSW 4 :)
RosTDor (20. srpna 2024 - 17:47) Nutno podotknúť že ten fast travel iba odkopírovali z god modu...