Dne 15. prosince se můžeme těšit na další dobře vypadající simulátor s názvem Railroader. Tento simulátor není klasickým simulátorem jako SimRail či TSW. Soustředí se zejména na parní loko a trať je situována do horského prostředí. Pomocí parní loko tak budete převážet lidi v osobních vozech či zboží v nákladních vozech. Hra nabídne režim singl playeru, ale zároveň i multiplayer. No a co je ještě zajímavější... vypadá to, že půjdeme ve stylu SimRailu a můžeme místo řízení parní loko obsluhovat dispečerská stanoviště. Z traileru to vypadá hodně slibně. Tenhle projekt sleduji již přes rok. Nutné říci, že 15. prosince vyjde hratelná verze v předběžném přístupu.
SimKol nedávno oznámilo, že již brzy bude spuštěna stránka na Steamu pro jejich připravovaný MetroSim. Dnes se tomu tak stalo a stránka včetně traileru je skutečně k dispozici. Osobně mě zaujaly hned soupravy v traileru, protože podobné v jiných barvách jezdily i v Praze (mám pocit, že v modernizované verzi stále ještě jezdí na lince B a A).
K dispozici bude metro ve Waršavě. Zda půjde o kompletní pokrytí dvou tras s označením M1 a M2. Hodně zajímavě vypadá možnost prozkoumávat tunely a hledat závady jako inspektor. Zároveň je možnost si zahrát na kontrolora lístků. Samozřejmostí je potom možnost řídit soupravy :) O proti SimRailu schází dispečerské stanoviště, ale byl ponechán multiplayer. Všechno to zní hezky až na datum vydání, protože to nebylo oznámeno. Od prvního traileru po vydání SimRailu uběhly 2 roky... snad nebudeme muset taktéž čekat 2 roky na první verzi MetroSim. Podle všeho by MetroSim neměl vyjít v předběžné verzi.
Je to téměř rok co jsem Vás poprvé informoval o tomto zajímavém projektu. No a po krásném roce je konečně k dispozici již druhé demo (první bylo kompletně neveřejné). Druhé demo s označením v011a je k dispozici pouze pro patreon podporovatele, kteří zaplatí alespoň 145 Kč s DPH (120 Kč bez DPH). K dispozici potom budete mít balíček o velikosti 3 GB, který je zaheslovaný. A aby to nebylo málo... po každém spuštění hry je potřeba zadat i 6ti místný kód, který obdržíte.
Asi se ptáte, zda se vyplatí do dema momentálně investovat. Osobně můžu říct, že jsem neočekával zázraky a jsem mile překvapen. Demo sice obsahuje dlouhou trať, ale krajina se načítá jen pro opravdu malou část. Zbytek trati je bez krajiny. Zároveň to autor vymyslel opravdu zajímavě, protože jako krajinu zahrnul jen část viditelnou z vlaku. Pokud se tedy přepnete na externí kameru, potom budete nemile překvapeni :) Osobně jsem do dema investoval a zatím toho nelituji. Rád totiž podpořím dobře vypadající projekt, který jen nekasíruje peníze, ale opravdu se i někam posouvá. Pokud se zadaří tak zkusím nahrát i nějaké video přího ze hry.
Po nedávno vydaném playtestu, kterého se účastnilo jen omezený počet hráčů je k dispozici konečně demo. Obsah dema je totožný s playtest verzí, takže pokud se na Vás nedostalo při playtestu, tak si to můžete vynahradit teď :) Osobně jsem se u playtestu celkem bavil. Hra běží na podstatně starší verzi UE4 (jde vidět, jak dlouho trvalo, než se dostala do fáze dema). Kromě DEMA by se měl dostat ven i Prologue (toť otázkou zda se vůbec dostane) a po něm konečně finální verze hry. Pokud si chcete demo vyzkoušet, potom si jej můžete přidat na Steamu do své knihovny. Osobně můžu doporučit, i když je to trochu jiné než ostatní simulátory.
Projekt, o kterém jsem informoval téměř před rokem, nabral neskutečných obrátek a musím říct, že je při pohledu na obrázky a videa problém rozeznat zda se jedná o hru a nebo jsou to reálné videa. Hra je tvořena na Unreal Engine 5 a za mě vypadá opravdu úžasně. Hra má být zasazena do fiktivního prostředí Takahashi-Hayama Railway (nejde tedy o reálnou trať). Její finální vydání je plánováno pro Steam (zatím není známo datum vydání). Autor každopádně plánuje pro Patreon podporovatele vydávat i další modifikace (daleká budoucnost).
První zmíňka o MetroSIM se udála na nějaké výstavě, kde SimKol prezentoval své produkty. Od té doby se nevědělo zda se opravdu taková hra připravuje. Teď už je to více než jisté, protože autoři se chystají v nejbližších dnech představit trailer a spustit samostatnou Steam stránku právě pro tento simulátor. Žádné další podrobnosti k tomuto simulátoru momentálně nejsou, ale věřím že s příchodem traileru a samostatné Steam stránky se dozvíme více. Jen doufám, že od vydání traileru a spuštění Steam stránky nebudeme čekat 2 roky na první hratelnou verzi :)
Pokud jste využili registrace na playtest, potom by Vám dnešním dnem měla dorazit pozvánka k tomuto testu (tedy pokud budete mezi vybranými štastlivci). Ověřit si to můžete na Steam stránce. Playtest je v podstatě stejná verze, která bude potom k dispozici jako prologue. Pokud se na Vás tedy nedostalo zde, potom nezoufejte, protože prologue by měl být k dispozici krátce po playtestu (pokud se tedy nenaskytnou nějaké větší potíže). Osobně jsem pozvánku dostal, takže si hru můžu již vyzkoušet. Velikost downloadu je krásných 8 GB. Jsem zvědav co playtest všechno nabídne a zda se vůbec ta dlouhá čekací doba, co se vydání týče, na hře projevila.
Po vzoru SimRailu i zde přichází playtest, který bude obsahovat obdobný obsah jako prologue (ten by měl být k dispozici až po playtestu). Registrace do playtestu jsou právě spuštěny a stejně jako o SimRailu i zde jsou limitovány. Přednost budou mít zřejmě první zaregistrovaní. Pokud Vás tedy tento simulátor zajímá, potom nepropásněte tuhle šanci (myslím tím zahrát si hru s předstihem než vyjde prologue :) Finální verze hry by měla být k dispozici koncem tohoto roku, ale autoři již několikrát dokázali datum posunout, takže bych na konec roku moc nespoléhal. Mimochodem onen playtest začne v srpnu.
V poslední aktualizaci SubwaySim Hamburg došlo ke změně verze enginu a z původní verze 5.1.1 se hra najednou přesunula na poslední UE5 verzi, která nese označení UE 5.2. Zda z toho hra bude těžit zjístíme až při dalších aktualizacích. V současné době autoři zveřejnili co mají v plánu, na co se můžeme těšit. V blízké budoucnosti to bude třeba nové zvuky pro jednotku DT5, snížení dopadu AI na výkon počítače, Sifa, oprava špatného značení některých cest, vylepšení cestujících... V daleké budoucnosti se potom můžeme těšit na jednotku DT 5.1 a DT 5.2 (to už je skoro jak značení domácího kina :D ), lepší podpora pro ostatní ovládací zařízení. No a co bylo zatím oznámeno ? Zde bych zahrnul modul pro scénáře, nové DLC Akkulok AL1 a podporu pro PS5 + Xbox X/S. Není toho málo, ale hádám, že spousta těchto věcí se dostane do hry až v řádechc měsíců.
Dlouho očekávaný simulátor s názvem Trans-Siberian Railway Simulator se dočká po vzoru SimRailu taktéž Prologu zdarma. Prolog bude obsahovat tutoriál a část tratě. Datum vydání je překvapivě stále neznámé i když na Steamu svítí, že hra zanedlouho vychází. Podle posledních informací by se tak mělo stát alespoň tento rok - i když něco podobného jsem psal i loni :) Mimochodem Prolog stránka obsahuje i jinou video ukázku ze hry jak stránka pro plnou verzi hry.
pampaliny (3. prosince 2023 - 23:21) to Pavel: WinGDK verze je celá zvláštní. Bohužel tuto verzi nevlastním a tak nevím do jaké složky se .pak soubory nahrávají. Vět...
Pavel (1. prosince 2023 - 18:28) Do jaké složky dát tyto .pak soubory v případě WinGDK verze? Není nutné pro ně vytvořit strukturu složek a přiřadit název? Žádný...
pampaliny (15. listopadu 2023 - 12:02) to Pavel: na WinGDK to nefunguje z jednoho prostého důvodu, Microsoft verze je prostě zamčená a exe soubor nelze modifikovat. ...
Pavel (15. listopadu 2023 - 04:15) Na WinGDK to nefunuje, zkoušel jsem i přejmenovat adresáře...
pampaliny (14. listopadu 2023 - 21:57) to John Clay: Thameslink is already fixed in my build, PIS is fixed too... im adding more services because even that stupid name...
Webmaster stránek: pampaliny | Všechna práva vyhrazena. Copyright 2001-2023