Railworks - sněžný pluh

Společnost JustTrains, prodejce addonů pro Railworks, již před nějakou dobou vydala ZDARMA hezký addon, který s nadcházející zimou začíná být aktuální. Jak už ti všímavější pochopili z nadpisu, jedná se o sněžný pluh.

Pokud napadne větší množství sněhu, vzniká pro vlaky nebezpečí. V lepším případě je trať neprůjezdná, v horším případě může dojít i k vykolejení. A nenechte se mýlit, nejedná se ani zdaleka o doménu horských oblastí.

Dovolím si citovat z brožury "100 let místní dráhy KOLÍN LEDEČKO", z kroniky k počátku roku 1924:

Stroj vlaku 4276 pokouší se vždy po vykonané sprostředkující jízdě proraziti k zavátému vlaku číslo 4248 a vyprostiti jej ze sněhových mas, však marně. Uvolňovací práce pokračují velice pomalu, stále se věje. Až konečně k 17. hodině hlásí Kolín m.dr., že stroj i souprava ze závějí vytaženy do Č.Peček.

A jak dopadla následná kontrola úseku nadřízeným orgánem? Opět cituji:

Za stanicí Červené Pečky přijíždíme k vlastnímu místu poruchy. Vlak sjíždí mezi vysokými stěnami proházeného sněhu se značnou rychlostí, vodič snaží se závěj proraziti, vrazí jen několik málo metrů do sněhové masy a je zaklínován. Musí býti vyproštěn. Od Kolína blíží se přestupný vlak, vezme naše cestující, přiveze jiné pro nás a tak se to opakuje dále. Na uvolnění pracuje se ve dne v noci vlastními i výpomocnými dělníky. 3.ledna odpůldne s radostí vítáme hlášení: vlak 4410 projel.

Ano, řeč byla o trati mezi Kolínem a Červenými Pečkami, v Polabské nížině, úsek byl neprůjezdný 3 dny.

Z hlediska provozu lze rozdělit několiv úrovní takové kalamity a její řešení. Do 20cm je možný běžný provoz. Se sněhem do 45cm si poradí lokomotivy vybavené běžným krytem, "pluhem" před koly. Typicky se tak nechává taková lokomotiva projet kritický úsek a očistí sníh pro standardní soupravy. Další úroveň, do výše dvou metrů sněhové pokrývky (typicky lehké, prašan), je řešena plužením, kdy se před jednu či větší počet spřažených lokomotiv připojuje sněžný pluh a souprava proráží cestu. Děje se tak typicky větší rychlostí a v kritických oblastech i opakovaně. Pro vyšší sněhovou "nadílku" se pak již musí používat sněhové frézy, které sníh nerozhrnují, ale rozrušují a odhazují, což se děje typicky při pomalé jízdě soupravy.

Sněžný pluh Vám do Railworks právě přináší JustTrains. Jedná se britský pluh ZZA.

Ke stažení je zdarma zde.

Instalace je jednoduchá - spustíte EXE, potvrdíte licenci (v podstatě jen souhlasíte s tím, že to budete užívat sami a nebudete kopírovat) a určíte zda máte Railworks nebo RailSimulator. Umístění RW to u mně našlo samo (STEAM verzi) a žádné problémy nebyly.

Pro použití povolíte ve trati zdroj "JustTrain/ZZA" (přes modrou kostku s šipkou) a pak již máte ve vozech k dispozici "ZZA SnowPlough" a "ZZA SnowPlough (no snow)". První varianta pomocí skriptu víří sníh, což je velmi efektní a také velmi náročné na FPS. Druhá varianta je bez tohoto efektu, je určena pro pomalejší počítače.

A závěrem si pamatujte:

  • Typické složení je první pluh, dvě diesel lokomotivy a druhý pluh.
  • V soupravě musí být přítomen provozovatel dráhy (zástupce traťmistra) a technik údržby železničních vozidel.
  • Strojvedoucí je oprávněn vést soupravu z druhé lokomotivy (kvůli rozhledu danému vířeným sněhem).
  • Souprava nesmí jet rychleji než 45 mph.
  • Během plužení nesmí po sousedních kolejích jet žádný vlak.

Tip: já to dělal se soupravou složenou z "ZZA SnowPlough", "Class47", "Class47", "ZZA SnowPlough". Pozici strojvůdce měla druhá lokomotiva ve směru jízdy, při vyklonění z okna bylo jakž takž vidět dopředu. Jinak sníh to víří od určité rychlosti a jen po směru cesty, takže otočený pluh sníh nevíří. Na mém počítači je ten efekt opravdu hodně náročný.

Tak, a může sněžit :)

Doplňuji pár videí z reálu:

Frézy

Sníh - Southern Pacific 0:1

Sníh - Southern Pacific 1:0

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [0]

Diskuse k tomuto článku nebyla započata.