V balíku "Railworks Challenger DLC" je primárně prezentována americká těžká nákladní lokomotiva řady 4-6-6-4. Byla navržena v rámci potřeby urychlit a zefektivnit narůstající nákladní přepravu přes horské průsmyky ve Spojených státech. Tehdejší trend používání postrkových lokomotiv se postupně stával neudržitelný a zvětšující se délky přepravovaných vlaků navíc vedly k potřebě dělení souprav vždy před velkým stoupáním. A zde byl prostor pro nasazení velkých lokomotiv - Challenger zvládnul vedení dlouhých nákladních vlaků do stoupání 0.82%.
Obsaženo je:
- Lokomotiva 4-6-6-4 Challenger 3985
- Lokomotiva 4-6-6-4 Challenger 3977
- Lokomotiva 2-8-0 Consolidation
- Zavazadlový vůz Union Pacific Baggage Car
- Vyhlídkový vůz Union Pacific Dome Car
- Skříňové vozy Box Car 50 ft
Tip: do vlastních tratí si vše povolíte zaškrtnutím IHH v editoru.
Lokomotiva 4-6-6-4 Challenger 3985
Lokomotiva konfigurace 4-6-6-4 (2'C+C2') pro běžný rozchod 1435 mm byla vyráběna firmou ALCO (pár jich vyrobily i Baldwin Locomotive Works). Jedná se o tzv článkovou lokomotivu s jednoduchou expanzí páry. Článková lokomotiva se vyznačuje větším počtem hnacích částí, jednoduchá expanze pak znamená, že sice jsou osazeny dvě sady válců ale bez dvojí expanze páry. Na začátku je dvojice nezávislých kol (což usnadňuje průjezd oblouků), následují dvě trojice hnacích kol s průměrem 69 palců a nakonec dvojice kol podpírající tender. Každá ze dvou hnacích skupin obsahuje po dvou válcích o rozměru 21 x 32 palců. Lokomotiva bez tenderu váží 284 tun, tender má prostor pro 32 tun uhlí (3985 upravena později na olej) a 95000 litrů vody. Síla lokomotivy je 433 kN. Nejvyšší rychlost je 70 mph, tj 110 kmh.
Lokomotiva (3985) je v reálu v provozu dodnes, slouží k občasným prezentacím a "nostalgickým" jízdám.
Jedná se o největší provozuschopnou parní lokomotivu dneška. Větší byl 4-8-8-4 BigBoy, ten se ale provozuschopný nezachoval.
K modelu jedna věc, která je velmi nepříjemná - v kabině není prakticky nic vidět, je strašně tmavá. Tak tmavá, že jsem ani obrázky nedělal. Trochu pomůže vypnutí TSX, ale opravdu jenom trochu, i tak to ovládání spíše tušíte. Těžko říci, zda je to jen mojím počítačem nebo obecný problém (dle fóra nejsem sám), ale pro někoho, kdo je zvyklý vést lokomotivu z kabiny je to nepoužitelné.
V editoru: Challenger Front + Challenger Engine + Challenger Tender (varianty Black a Silver)
Lokomotiva 4-6-6-4 Challenger 3977
Druhá prezentovaná lokomotiva je dnes umístěna jako statická expozice v muzeu v North Platte v Nebrasce, USA.
Jinak platí to co pro předchozí typ.
Lokomotiva 2-8-0 Consolidation
Lokomotiva je poskytnuta jako jakýsi bonus. Jedná se o klasickou parní americkou lokomotivu, vybavenou jedním předním kolem a čtyřmi koly hnacími. Consolidation je spíše než název konkrétního typu označení celé skupiny 2-8-0 lokomotiv. Je samozřejmě podstatně slabší než Challenger. Byly převážně vyráběny v Baldwin Locomotive Works, většina pocházela z let 1900 až 1915. Skupina 2-8-0 se vyráběla až do čtyřicátých let dvacátého století a s vyrobenými více než 30000 kusy se jedná o nejrozšířenější typ amerických parních lokomotiv. Sloužila převážně k dopravě běžných nákladních vlaků a v běžných podmínkách.
K modelu jedna věc, stejná jako u Challengeru - strašně tmavá kabina.
Zavazadlový vůz Union Pacific Baggage Car
Žlutý "nátěr" je poněkud křiklavý, aspoň na můj vkus.
V editoru: ACF Baggage Car UPRR
Vyhlídkový vůz Union Pacific Dome Car
Čekal bych finesu v podobě pohledu pasažéra z vyhlídkové sekce (klávesa 5). Bohužel se nekoná.
V editoru: ACF Dome Car UPRR
Skříňové vozy Box Car 50 ft
V editoru: VAN Box Car UP brown
Scénáře
Doplněny jsou následující scénáře:
- Steam Gala (Castle Rock Railroad, 40 minut)
- We built this city (Castle Rock Railroad, 40 minut)
- LA Excursion (Barstow, 100 minut)
- Pomona to Yermo (Barstow, 90 minut)
- Snap happy (Barstow, 50 minut)
Pro jistotu uvádím, že jsem je nezkoušel.