Railroads Online venku

Tak to vypadá, že tento týden se nám roztrhl pytel s vlakovými simulátory. Dneska došlo na vydání dlouho očekávaného Railroads Online simulátoru, který byl před tím znám jako American Railroads. Pro American Railroads se původně připravoval update a přechod na UE4 (hra jinak běží na Unity). Nakonec se autoři tohoto velkého projektu rozhodli, že Railroads America zůstane na Unity a verze UE4 se ponese v duchu nového produktu. Samozřejmě tímto rozhodutím se zvedla velká vlna nesouhlasů, protože spousta hráčů zakoupila American Railroads za nižší cenu (předběžný přístup) právě z důvodu free updatu na UE4. Autoři to tedy alespoň pořešili slevou pro majitele Railroads America (na Steamu jako Complete collection). Sleva pro majitele původního Railroads America platí pouze 3 dny!
No a co je vlastně Railroads Online ? Systém hry je stejný jako u klasické verze, jen je vše krásně předěláno pro UE4 a hlavně hra podporuje multiplayer (teoreticky až 64 hráčů na jedné mapě). Hlavním cílem je stavba železnice, ale i funkční průmysl. Osobně jsem na hru zvědav, protože vlastním i původní verzi a při hraní jsem si užil několik hodin zábavy.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [1]

Highlander | 11. listopadu 2021 | 14:46 |

Tak trochu recenze:
Po týdnu hraní mám z toho rozporuplné dojmy a tedy dva druhy zpráv pro další potenciální zájemce o Railroad Online!
Dobré zprávy:
Vynikající myšlenka (alespoň z mého hlediska) v dnešním přetechnizovaném světě železnic pro toho, kdo upřednostňuje nostalgii a romantiku parních úzkokolejek. Skvělá grafika. Multiplayer. Editor tratí. Systém nákupu dalších vozidel dle vydělaného kreditu a kariérního postupu. Díky tomu hra není tak "suchá" jako TZ, TS20xx, či TSW, a zároveň hráčům poskytuje jistou volnost v rozhodování přímo ve hře - tedy nejezdí se podle předem daného scénáře či nalinkovaného jízdního řádu, podobně jako např. v Derailed Valley...) Což přináší neskonale více zábavy než např. v TSW. Možnost vzájemné kooperace jednotlivých hráčů jak při jízdě, tak hlavně při posunu (důležité je být navzájem ve spojení např. přes Skype). Stabilita hry - za celý týden hraní mi nespadla ani jednou.
A teď bohužel to špatné:
Spousta bugů a vyslovených nedodělků. Zejména v editoru tratí - chybí např. alespoň 1 krok zpět. Nelze nijak pohnout s již položenými objekty či kolejemi. Leda zbourat a začít znovu. Další chybějící nástroje pro editaci. Stavba tak probíhá v režimu pokus-omyl-zbourání. Upravovat nelze nijak ani samotný terén, pouze kácet stromy. Velmi malý sortiment kolejiva, výhybek a křižovatek. Chybějící klávesové zkratky pro ovládání lokomotiv či jiných činností. Polofunkční HUD panel. Často zmatečné ovládání - typicky např. při doplňování vody do lokomotiv. Ale i při ovládání parních loko je nelogičnost - je třeba dát plnění na 100% a dál ovládat výkon pouze regulátorem (tak jako u dieselu či el. trakce). Jinak paradoxně dramaticky vzrůstá spotřeba vody. Atd. atd. Chvílemi je to o "bobříka trpělivosti" všech hráčů.
A ještě jedna věc: V multiplayeru to "nejede" přes nějaký centrální server, nýbrž přes hosting jednoho z hráčů. Což většinou přináší výbornou odezvu (ping) hostujících. Hostující PC však musí mít abnormálně silný procesor. Zatím jsme to hráli pouze ve dvou a můj i5 4690K byl vytížen na 95%!! Přičemž kromě win7 a samotné hry už běžel pouze Skype... Silně pochybuji, že by šlo hrát více než ve čtyřech. Hostovat 64 hráčů považuji za absolutní utopii - leda tak pro výpočetní středisko NASA...
Pokud se autorům povede odstranit či vyladit výše uvedené, bude to vynikající přínos do virtuálního světa železnic.
Zvláště, pokud třeba jednou přibude i možnost vložit vlastní mapy...