V tomto pololetí DTG spustilo Creators Club ve stádiu beta. V současné době je možné sdílet v tomto systému scénáře a různé varianty loko, vagónů a souprav z livery editoru. Bohužel tohle všechno má jednu vadu na kráse a tou je nemožnost editovat již stažené věci. Na jednu stranu to chápu, přeci jen si s tím jiní autoři dali práci a jednoduchou editací, kde upravíte pár nesrovnalostí, si můžete vlastně výsledek připsat sobě. Na druhou stranu, pokud autor svůj produkt odebere z daného systému, tak se Vám z počítače taktéž vytratí. Jenže tohle už nemusí být pravda. V dnešním návodu se podíváme, jak tenhle systém od DTG jde krásně obejít a díky tomu si jednak můžete uchovat všechny stažené scénáře i varianty souprav, ale získáte tím dokonce možnost editací. Takže se pohodlně usaďte a jdeme na to :)
V první řade je nutné říci, co všechno budete potřebovat. Ač bude návod o něco delší, tak potřebných věcí není mnoho. Pro jednoduchou editaci budete potřebovat
HxD editor. Jedná se o freeware hex editor (samozřejmě můžete využít i jiný hex editor. Nedoporučuji notepad, protože tím soubor poškodíte. Tím by mohl výčet programů skončit (tedy pokud se zaměříte jen na scénáře). Komu jde i o grafické varianty souprav, loco a vagónů, ten bude pořebovat ještě
Livery Manager. Výčet programů je hotov a začneme rovnou scénářem, protože zde je to velmi jednoduché.
Stažení scénáře či klidně scénářů z Creators Clubu
- zde asi není nutné psát jak si scénář stáhnout. Důležité je, že jej nenajdete klasicky mezi scénáři v záložce Tools pro každou trať, ale jen v Creators clubu (tedy zatím :) Stáhněte si tedy všechny scénáře, které budete chtít potom převést. Po dokončení hru ukončete a vydejte se na svůj disk (osobně místo průzkumníka používám
Total Commander, ale každý si samozřejmě může použít co mu vyhovuje. Jen já osobně zde budu dávat obrázky právě z Total Commanderu.
- všechny stažené soubory z Creators Club se ukládají do
Users/vas_ucet/Documents/my games/TrainSimWorld2(pro Epic verzi je to TrainSimWorld2EGS)/Saved/PersistentDownloadDir/. Zde je potom vše ukryto v podsložce /UGC/0/.
- v této složce najdete soubory, které mají koncovku .ugc (user generated content). Doporučuji tedy všechny soubory (tedy ty které chcete použít) označit a zkopírovat do složky
/Documents/my games/TrainSimWorld2(pro Epic verzi je to TrainSimWorld2EGS)/Saved/SaveGames/.
- Teď je důležité soubory přejmenovat do potřebného formátu. Dejme tomu, že jsem zkopíroval soubor
8B32C14147F6860E62D813A4CEAC7738.ugc. Pro správný formát scénářů je tedy daný soubor přejmenovat na
USD_8B32C141-47F6-860E-62D8-13A4CEAC7738.sav. Pro lepší pochopení ještě rozeberu - všímavý člověk hned vidí, že číslo je stejné, jen se před něj přidalo
USD_ a určitý počet znaků je vždy rozdělen pomlčkou. Konkrétně tedy 8-4-4-4-a zbytek :) No a koncovka je taktéž důležitá, protože místo .ugc musí končit příponou .sav.
- teď přijde na řadu onen
HxD Editor. Klidně ho extrahujte ze zip souboru přímo do složky SaveGames. Ušetříte si tak hledání Vašich souborů. No a jdeme na to. Jako každý jiný editor i zde je horní menu, které obsahuje nabídku File -> Open (ostatně jak jinak otevřít potřebný soubor). Zde si vyberete nějaký Váš .sav soubor, který chcete editovat a mít jej k dispozici i přímo u dané tratě v nabídce Tools -> Scenario Designer, kde si jej budete moci i rovnou editovat. Po otevření tedy
uvidíte tohle. Mnozí z Vás z toho budou zřejmě vylekaní, ale nebojte, pokud zde něco pokazíte a omylem uložíte, potom se Vám originální soubor uchová s koncovkou .bak, je zde tedy možnost se kdykoliv vrátit a zkusit to znovu :)
- teď přijde na řadu ona editační část.
Pořádně si prohlédněte následující obrázek. Jde na něm vidět soubor před a po editaci. Všimněte si, že na pravé části to vše začíná takto:
X.../. Tohle je velmi důležité, protože začátek je ve všech souborech stejný, ale první znak může být jiný. Důležité je se zaměřit právě na daný znak, tři tečky a lomítko za kterým začíná cesta k souboru. V daném HxD (či jiném Hex editoru) tedy označíme všechno co je před daným znakem a prostě to smažeme. Vyskočí Vám hláška, že dojde ke změně velikosti souboru a může dojít k poškození. Zde dejte jen Ok (či ano) a pokračujte dále. Výsledek uložte a máte hotovo :) Můžete tak udělat u všech souborů pro Scenario Planner. Po dokončení nastartujte a hru a mrkněte se na svou skvěle odvedenou práci.
Teď už Vás nebude trápit, že by autor svůj scénář smazal, vám zůstane a dokonce si jej můžete jednoduše upravovat.