SimRail v EA venku

V pátek 13 se vlaková komunita konečně dočkala očekávaného polského simulátoru SimRail, který měl původně vyjít již v roce 2021. Osobně se zdržení na hře kladně pomítlo, protože při srovnání dema, prologu a tohoto předběžného přístupu je jasné, že poslední verze značně odskočila od svých předchůdců. Simulátor je momentálně i v 10% slevě do 20.1..
Jak simulátor vlastně vypadá a stojí to za to ?
Od playtestu došlo k vylepšení stromů (autoři začali používat SpeedTree technologii). Hra obsahuje kompletní již dříve oznámenou mapu (500 km) a celkem slušný vozový park, který se bude ještě postupně rozrůstat například o dieselové i parní loko (a to včetně různých nákladů). Co se dispečerských stanovišť týče, zatím jich je k dispozici 13 (tedy to co v playtestu), ale co 14 dní by se měla hra rozrůst o jedno stanoviště.
Hra momentálně obsahuje singlplayer a multiplayer. Rozdíl samozřejmě poznáte hned, protože SP obsahuje pouze pár scénářů, které si můžete zahrát. Samozřejmě ono se řekne pár scénářů, ale jejich délka Vás zabaví na hodiny :) Co jsem tak vypozoroval, scénáře moc neobsahují AI soupravy (většinou spíš nějaké statické někde stojí). Do budoucna by měl SP obsahovat flexibilního dispečera, který bude vždy reagovat jinak (dá se očekávat, že tohle se změní do finální verze hry).
Silnou stránkou hry je samozřejmě multiplayer. Ten je při prvním spuštění hry zamčen a je nutné nejdříve dokončit alespoň nějaký tutoriál, který Vás seznámí se samotnou hrou. Po dokončení se můžete ponořit do hraní MP, kde jsou na výběr hned 2 režimy hry. Strojvedoucí a dispečer... oba režimy mají nějaké levely a u takového dispečera si musíte nejdříve projít lehčím stanovištěm, než Vás hra pustí na komplikovanější. Ono totiž právě zde nastává občasná blokace kolejí, protože hráči kolikrát ani neví co dělají :) Na druhou stranu ti co věcí, tak si dokáží pro hráče na daném serveru připravit i zajímavé situace s výlukou kolejí, strženou trolejí apod..., kdy soupravu odkloní úplně na jinou kolej, nechají třeba jen jednu kolej v provozu a soupravy pouštějí kyvadlově, apod...
Hra v předběžném přístupu ještě neobsahuje jiné počasí než déšť, léto... do finální verze bude hra obsahovat i zimu. Co se editorů týče, ty budou zveřejňovány postupně až po vydání finální verze hry (ta by měla být venku za 3 - 6 měsíců, pokud tedy všechno půjde podle plánu :)). Za sebe můžu říct, že jsem se hrou maximálně spokojen. Ano jsou tam nějaké porodní bolesti, ale autoři se snaží vydávat opravy velmi rychle (kor ty, které opravdu kazí hratelnost - např. při vydání hry měly všechny přejezdy v SP režimu závory otevřené a byla na nich tedy dána rychlost 20 km/h. Oprava tohoto problému přišla ještě ten večer po vydání hry.). Rozhodně investice do SimRailu nelituji i když jsou hráči, kteří hru refundují, protože neobsahuje uložení rozehrané pozice během SP.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [1]

Kuba | | 17. ledna 2023 | 18:26 |

Problem je optimalizace, hra nebezi vubec plynule .. na to jak je ¨nenarocna¨. Bug s nasvicenim v noci jsem reportoval prvni den testu. Ja dal refund. Sp s 4 hodiny jizdy bez save je hruza. Dragon v SP je jen z bodu A do bobu B. Sp ma celkove strasne malo scenaru a jsou o nicem. Opet chybejici tutorialy na nove loko (tohle jim bylo vytykano na playtestu). Slibili toho moc, ale nic moc se nedeje. Jedine co me laka MP, ale jak jsem rikal .. hra laguje a to je neprijatelne. Uz mi to prijde jako DTG a to jsem mel velke nadeje.