Jak na prokluz?

Připadají Vám v MTS rozjezdy trošku nereálné? Zajímá Vás, na co je kontrolka Wheelslip? Tímto návodem to určitě poznáte.

  • Otevřete eng. soubor dejme tomu nějakého brejlovce
  • Na první straně najděte odstavec začínající slovem Adheasion
  • V pátem řádku je položka NumWheels a v závorce je číslo, které udává přilnavost ke kolejím (u parních lokomotiv je hodnota (1), u většiny ostatních je hodnota (8) U onoho brejlovce doporučuju nechat osmičku (U brejlovce verze 1.1 je hodnota (4), což je málo a lokomotiva jde do skluzu i s osobním vlakem)
  • Konečně dole je řádek s položkou Antislip ( ) což je jakýsi protismykový regulátor. Celý tento řádek smažte.

    Tím dosáhnete toho, že se konečně taky někdy rožne (u originálních lokomotiv) kontrolka wheelslip a musíte pískovat. Po dosažení rychlosti 42 km/h už k prokluzu nedochází. Navíc počasí tu skutečně hraje velkou roli.

    Jinak u našich lokomotiv je protismykový regulátor, který funguje prý asi tak, že při prokluzu asi na 1 sekundu shodí výkon (výjimkou by bylo, kdyby současně proklouzly všechny nápravy. Údajně by šly do vysokých otáček) Ale pokud se chcete rozjet s nákladním vlakem, stejně musíte pískovat.

    Ještě upřesnění k tomu návodu. S hodnotami bude třeba experimentovat u každé řady individuálně. Zatím to spolehlivě funguje u řady 742 a u nové verze brejlovce. (hodnota - NumWheels 8 nejrealističtější) U staré verze se mi prokluz vůbec nepodařilo přivodit ani při hodnotě 4. Originální lokomotivy jsem ještě moc nezkoušel, u Kiha 31 je prokluz nemožný pro moc pomalý rozjezd.

    Navíc u brejlovců je třeba upravit i výkon bez ohledu na úpravu prokluzu 750, 753 - 1800 koní, 754 - 2000 koní.
    Jinak autor nového brejlovce odvedl skutečně vynikající práci, navíc jeho brejlovec se při najetí svěsí s jakýmkoliv vozem, což u řady 742 zatím nejde. Chtělo by to nějaký update, asi taky přepsat nějaké číslo

  • položka NumWheels bude označovat možná něco jiného, možná počet hnacích kol a ne adhezi (u sergeje - 12, ovšem u DASH 9 - 1, takže nevím, ale na prokluz to má zásadní vliv
  • eng. soubory některých lokomotiv by měl někdo kompletně předělat. Jsou jen převzaté např. z GP-38

    Nejlépe se, co se týče prokluzu skutečně chová 742 a nová 753. U berty se prokluz ani nemůže vyskytnout, protože v eng. souboru jsou nesprávné údaje, např. výkon 2000 koní (1500 skutečnost), hmotnost 113 t (téměř dvojnásobná oproti 72 tunám skutečným) atp.

    Chce to prostě vyzkoušet. Navíc pokud má simulátor něco simulovat, musí být rozdíl jestli jedete s řadou 751, 753 nebo 754. Je to typický jev na "naší" kopcovité trati Krnov - Olomouc. S brejlovci nebyl problém jet s těžším vlakem. Berta aby vůbec dojela, musí jet neustále na 8. stupeň a když má vlak nějakých 400, 500 tun, tak bez postruku ani ránu. A to byl rozdíl jen 300 koní.

    Jacek

  • Další downloady:

    Přidání příspěvku do diskuse

    Jméno:
    E-mail:
    Website:
    ICQ:
    MSN:
    Předmět:
    Text zprávy:

    Diskuse k článku [0]

    Diskuse k tomuto článku nebyla započata.