Abacus Train Sim Modeler

Nemáte na drahý 3D program a přece by jste chtěli nějak přizpět svou tvorbou v 3D modelech? Nabízí se hned několik řešení a jedním z nich je právě Abacus Train Sim Modeler. Po vložení CD do mechaniky zjistíte celkem zajímavé info o zabraném místě na CD. Věřte nebo ne, ale pokud si chcete editor stáhnout přímo z oficiální stránky po zaplacení, má to jen 9 MB. Na CD se tedy nachází onen 9 MB editor a ještě dalších 95 ruzných jazykových verzí programu na prohlížení PDF souborů. Nechybý ani první MTS patch, který obsahuje nové verze utilit na konverzy textur a objektů.

Samotná instalace programu nezabere více jak minutu, největší zdržení je akorát při psaní sériového čísla. Celková velikost instalace (mimochodem nejde si vybrat, zda chcete instalovat vše, nebo jen program) zabere směšných 17 MB na disku což je oproti 3D maxku podstatný rozdíl.

Co Vás čeká při spuštění?
Pokud jste někdy viděli nějaké 3D studio pak Vás 4 různé pohledy vůbec nezaskočí. Pro ostatní bude určitě snadné pochopit co které okno zabírá, protože jsou ve skutečnosti jen 3. Čtvrté okno ukazuje vyrenderovaný objekt, jak bude zřejmě vypadat. No a jaké druhy pohledů se Vám vlastně naskytnou? Pohled z boční strany modelu, dále pohled z ptačí perspektivy no a posledním je pohled přímo zepředu modelu. Více pohledů nenajdete, kromě již zmíněného renderovacího. Dále si všimnete panelu nástrojů a nabídky objektů, které můžete pokládat. Jsou téměř podobné jako v 3D maxku a práce s nimi je opravdu jednoduchá jak Abacus slíbyl. Jedinou nevýhodou je označení třeba celé jedné části kostky, protože tohle tady nejde. Jde posouvat jen BOD po BODU a né celou část :( Nedovedu si představit formovat každý bod, když by jich bylo třeba 1000.

Samotné modelování je na nejlehčí úrovní, pokud si vystačíte jen s kostkou nebo oválem a jim podobným. Co se týče velikosti objektu, zde jsem zjistil, že co číslo, to metr. To znamená, při stavbě něčeho většího jako je třeba 100m kolej, se napíše do délky jen číslice 100. Další podstatnou věcí je mazání určité stěny a nebo otočení stěny na opačnou stranu. Tyhle funkce se zejména používají na kabiny vlaku, nebo na vnitřní prostory. Jenže co s holým objektem? Nezbývá nic jiného než ho otexturovat a i zde Abacus myslel na všechny uživatele.

Texturování je totiž další lehkou záležitostí, kdy se dostanete na první menu, kde vyberete soubor s texturou a ve druhém menu vyberete část obrázku, která se má použít. Jak to všechno vypadá vidíte na zde poházených screenshotech.

Zkrátka editor je opravdu na tak lehké úrovni, že jej tvládne opravdu každý začátečník. Krom toho lze všechny objekty editovat opravdu do detailů. Jenže co s výsledným projektem? I zde Abacus ulehčil všem, kteří nemají v lásce Microsoftí convertující utilitu. Zkrátka všechno se automaticky převede do *.S a *.SD souboru. Textura se zkonvertuje do *.ace souboru. Jak je to ale s exportem a importem souborů z jiných a do jiných 3D programů? Zde je to na bodu 0, protože program nedovoluje importovat ani exportovat žádný jiný 3D model např. z 3D maxka. Zde Abacus zakulhal a to pořádně. Ovšem to nic nemění na celém výsledném hodnocení. Jedná se totiž opravdu o zcela jednoduchý 3D editor pro snadnější stavbu 3D modelů do MTS. Pokud přemýšlíte o jeho koupi, tak běžte do toho, protože se to určitě vyplatí. Má menší hardwarové nároky jak 3D maxko, a nevyžaduje nic speciálního. Mno a toť vše, já jdu zase stavět :)

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [2]

ASTERIXAA1 | | 22. prosince 2007 | 13:38 |

Davide tohle je ma adresa mimo jine i jsem na seznamu

david | | 5. srpna 2007 | 19:34 |

a je k tomu ičeština?