Jak na .bin ?
V první řadě budete potřebovat jeden ze skinů, který Kuju umístilo na své stránky. Je to velmi důležité, protože právě v každém balení se skinem je prográmek který dokáže pracovat s .bin soubory. Prográmek s názvem serz.exe. Díky tomuto programu vytvoříte z .bin souboru soubor ve formátu .XML a ten už je podstatně editovatelnější.
Postup
- nakopírujeme si potřebné bin soubory někam bokem (udělejte si raději zálohu, protože až vyjde patch, může dojít k tomu, že některé soubory se díky neodpovídajícímu crc neupdatují a update spadne)
- z adresáře Rail Simulator\Packager zkopírujte soubor serz.exe do adresáře kam jste si nakopírovali .bin soubory
- pro získání xml souboru je potřeba zadat serz.exe nazev_souboru.bin
- v adresáři se vytvoří XML soubor, který můžete editovat pomocí XMLnotepadu
- po veškerých úpravách co chcete provést je jednoduché soubor vrátit do formátu .bin
- doporučuji smazat .bin soubor (nevím zda se přepíše) a spustit soubor serz.exe jmeno_souboru.xml
- ve výsledku dostanete opět soubor s koncovkou .bin, který jste si patřičně upravili
Teď už dokonalejším modifikacím nic nebrání.
Jak na .lua ?
Lua je programovací (scriptovací) jazyk, který Kuju použilo pro Rail Simulator. Nejedná se o žádné speciální soubory ale o pouhé textové soubory stejné jako je znáte z MSTS akorát jde o jiný scriptovací jazyk. K otevření Vám postačí notepad nebo jaký koliv jiný textový editor. Teď už tedy nic nebrání udělat z Rail Simulátoru opravdu dokonalý simulátor s fyzikou jak má být :)